Skip to main content

Το σχέδιο της κυβέρνησης, η εσφαλμένη εντύπωση ότι οι ιστοσελίδες δεν θέλουν να φορολογηθούν και οι συνέπειες μιας κίνησης χωρίς καμία λογική.

 

«Η σκέψη της κυβέρνησης να επιβάλλει φόρο επί των διαφημίσεων στο διαδίκτυο, θα έχει καταστροφικές συνέπειες», γράφαμε χθες και αρκετοί από τους αναγνώστες μας, αποκόμισαν την εντύπωση ότι η θέση μας είναι ότι θα πρέπει να μην πληρώνουν οι ιστοσελίδες στην Ελλάδα φόρους προς το ελληνικό κράτος. Δεν είναι όμως αυτή η θέση μας και το ξεκαθαρίζουμε.

Το NEWS 247 ρίχνει φως στο τι ακριβώς θα σημαίνει μια τέτοια κίνηση και εξηγεί πού ακριβώς διαφωνεί.

Οι ιστοσελίδες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, πληρώνουν φόρο. Ο φόρος 20% επί της διαφήμισης, που σχεδιάζει η κυβέρνηση είναι ένας έξτρα φόρος, με αυθαίρετο ύψος, που θα επιβληθεί σε μια απορρυθμισμένη αγορά, δημιουργώντας εκ των πραγμάτων επιχειρήσεις δύο ταχυτήτων. Γιατί θα γίνει αυτό; Γιατί οι πολυεθνικές, όπως η Google για παράδειγμα, θα έχουν πλεονέκτημα, αφού θα κερδίζουν από την Ελλάδα, χωρίς να φορολογούνται εδώ.

Επιπλέον, ο φόρος αυτός αντικειμενικά δεν μπορεί να απορροφηθεί από τις ιστοσελίδες, οι οποίες ζουν από τις διαφημίσεις, ενώ η επιβάρυνση, θα φτάσει και στον καταναλωτή.

Παράδειγμα:

Μια αλυσίδα σουπερμάρκετ θέλει να συντάξει το ετήσιο πλάνο της επικοινωνίας της και υπολογίζει πως μαζί με τους  νόμιμους φόρους θα δαπανήσει το ποσό των  100.000 ευρώ για το 2015

Το καθαρό έσοδο που θα εισπράξουν τα  ΜΜΕ είναι μετά το κόστος πωλήσεων και μετά την φορολόγηση που ήδη έχει σαν εταιρεία θα υποθέσουμε πως θα καταλήξει να είναι 50.000 ευρώ.

Ένας πρόσθετος φόρος επί των διαφημίσεων που είναι και το βασικό, αν όχι το μοναδικό έσοδο σε πολλά Μέσα όπως η τηλεόραση ,ραδιόφωνο, Digital media κτλ αυτόματα τους  μειώνει το έσοδο, με αποτέλεσμα εταιρείες που στην πλειοψηφία τους είναι ζημιογόνες να μην μπορούν να συνεχίσουν την λειτουργία τους και να χρηματοδοτηθούν ή άλλες που βρίσκονται σε οριακή κερδοφορία να μεταβάλλονται σε ζημιογόνες.

Το αρνητικό αποτέλεσμα όμως δεν σταματά εδώ.

Tο σούπερ μάρκετ επηρεάζεται από τα προϊόντα που του παρέχουν οι προμηθευτές του, οι οποίοι όλοι μαζί διαφημίζονται.

Άρα μαντέψτε την συνέχεια του έργου που κανείς δεν μας λέει.

Ο προμηθευτής θα θελήσει να συγκρατήσει το περιθώριο κέρδους του και το εύρος της επικοινωνίας του στα ΜΜΕ, ώστε να διατηρήσει το μερίδιο του έναντι του ανταγωνισμού.

Το πιο πιθανό θα είναι να μετακυλήσει το επιπλέον κόστος από τον επιπλέον φόρο στο προϊόν του, με αποτέλεσμα να το μετακυλήσει  στον τελικό καταναλωτή.

Στην περίπτωση που ο καταναλωτής δεν απολαμβάνει αυξήσεις της τάξεως του 20% στον  μισθό του θα αγοράσει λιγότερα προϊόντα με τα ίδια χρήματα που σκόπευε αρχικά να δαπανήσει για το καλάθι του.

Το σουπερ μάρκετ θα δει την πτώση των πωλήσεων κάποιων προμηθευτών του αλλά  θα θέλει να διατηρήσει το ίδιο περιθώριο κέρδους (μονοψήφιο πάντοτε) και άρα μάλλον θα αυξήσει τις προσφορές του στο συγκεκριμένο προϊόν με αποτέλεσμα να μην μπορεί να αυξηθεί ούτε η τιμή του ούτε το κέρδος του.

Σας θυμίζει κάτι αυτό;

Έναν φαύλο κύκλο της ύφεσης που ακούτε τα τελευταία πέντε χρόνια ή μια ιστορία που ο σύζυγος έπιασε την σύζυγο του με άλλον και για να την τιμωρήσει αποφάσισε να ευνουχιστεί;

Καταβολή του ειδικού φόρου

Προκειμένου να καταβληθεί ο ειδικός φόρος επί των διαφημίσεων που προβάλλονται από την τηλεόραση, ο ενδιαφερόμενος προσκομίζει στην Τράπεζα πλήρως συμπληρωμένο με ευθύνη του και υπογεγραμμένο έντυπο σημείωμα ανά τιμολόγιο. Το έντυπο αυτό συμπληρώνεται στην τηλεοπτική επιχείρηση, η οποία προβάλλει τη διαφήμιση, μαζί με την έκδοση του τιμολογίου. Η συμπλήρωση τελεί υπό τον έλεγχο του υποχρέου για απόδοση του φόρου, ο οποίος έχει και την ευθύνη. Για την καταβολή μπορεί να χρησιμοποιείται και φωτοτυπία του εντύπου αυτού ή του υποδείγματος ή τυπωμένο μηχανογραφικά με την ίδια μορφή.

H Επιστολή της ΕΝΕΔ προς τον Υπουργό Επικρατείας, κ Ν. Παππά‏

Για την καταβολή του ειδικού φόρου επί των διαφημίσεων χρησιμοποιούνται τα παραστατικά των τραπεζών, τα οποία αποτελούν «ένδειξη καταβολής» του αναγραφόμενου επ” αυτών ποσού και τα οποία εκδίδονται ανά έντυπο σημείωμα.

β. Καταβολή του Αγγελιοσήμου

Το αγγελιόσημο που αντιστοιχεί στις διαφημίσεις που αναφέρονται στο άρθρο 12 του Ν.2328/1995, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 33 του Ν.2429/1996, κατατίθεται από τους υπόχρεους σε ειδικούς λογαριασμούς που τηρούνται σε Τράπεζα ή σε Τράπεζες και ειδικότερα, το προερχόμενο

α) από διαφημίσεις της τηλεόρασης σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Ραδιοφωνικών Σταθμών Ν.2328/1995″ (ΕΛΑΤΣ),

β) από διαφημίσεις του Ραδιοφώνου σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Ραδιοφωνικών Σταθμών Ν.2328/1995″ (ΕΛΑΡΣ),

γ) από διαφημίσεις περιοδικού τύπου σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Περιοδικού Τύπου Ν.2328/1995″ (ΕΛΑΠΤ) και δ) από διαφημίσεις του ημερήσιου τύπου σε λογαριασμό με τίτλο «Ειδικός Λογαριασμός Αγγελιοσήμου Ημερήσιου Τύπου Ν.2328/1995″ (ΕΛΑΗΤ).

Ο υπόχρεος για την κατάθεση του αγγελιοσήμου οφείλει να προσκομίζει στην Τράπεζα πλήρως συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο ειδικό έντυπο του ΤΣΠΕΑΘ, όταν πρόκειται για αγγελιόσημο τηλεοπτικών σταθμών, ραδιοφωνικών σταθμών και περιοδικού τύπου, ή του ΕΔΟΕΑΠ, όταν πρόκειται για αγγελιόσημο ημερήσιου τύπου, όπως τα συνημμένα υποδείγματα Β, Γ, Δ και Ε, τα οποία αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της παρούσης απόφασης. Τα έντυπα αυτά, τα μέσα ενημέρωσης, θα τα προμηθεύονται από το ΤΣΠΕΑΘ ή τον ΕΔΟΕΑΠ κατά περίπτωση. Ακόμη, ο υπόχρεος για κατάθεση μπορεί να χρησιμοποιεί φωτοαντίγραφα των παραπάνω εντύπων καθώς και μηχανογραφικά έντυπα αρκεί αυτά να αποτελούν πιστή αντιγραφή των εντύπων που χορηγεί το ΤΣΠΕΑΘ ή ο ΕΔΟΕΑΠ.

Το ανωτέρω ειδικό έντυπο συμπληρώνεται από το μέσο ενημέρωσης που πραγματοποιήθηκε η διαφήμιση, αφορά ένα (1) συγκεκριμένο τιμολόγιο και παραδίδεται στον υπόχρεο για κατάθεση μαζί με την έκδοση του σχετικού τιμολογίου, ο οποίος αφού ελέγξει την ορθότητα της συμπλήρωσης υπογράφει τούτο, ως υπεύθυνος για την κανονική απόδοση του αγγελιοσήμου που αντιστοιχεί στο τιμολόγιο που αναγράφεται σ” αυτό.”

Όχι δεν είναι κινέζικα, είναι το αποτέλεσμα κάποιων σκοπιμοτήτων που στην προσπάθεια τους να φωτογραφίσουν συγκεκριμένο τρόπο χρηματοδότησης προς συγκεκριμένους φορείς.

Πηγή: mavrostointernet.gr

Εντονη αντίθεση του IAB Hellas στη φημολογούμενη επιβολή φόρου στις online διαφημίσεις