Skip to main content

Ξυπνάς το πρωί και σε πιάνει πανικός. Το μετρό απεργεί!!! Οι συρμοί κλειστοί κι οι μετακινήσεις ανέφικτες. Οι καθημερινές διαδρομές σου γίνονται μακρινές και … ταλαίπωρες. Κι όμως. Αυτή η πόλη έζησε σε ένα κοντινό παρελθόν χωρίς μετρό. Σήμερα το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών απεργεί και “διαμαρτύρεται για τη διαρκή υπονόμευση δομών και υποδομών και για τη στοχοποίηση των εργαζομένων του”. Οκ. Θα ζήσουμε μία μέρα γεμάτη … περιπέτεια και δράση στους δρόμους της πόλης. Εμείς και περίπου 1.500.000 συνάνθρωποί μας που χρησιμοποιούν καθημερινά τους σταθμούς του μετρό της πόλης.

Το μετρό της Αθήνας στα 10 καλύτερα του κόσμου! - Εικόνα2

Άλλωστε έχουμε ζήσει πολλές παρόμοιες σε ένα παρελθόν που δεν είναι και τόσο μακρινό. Το Μετρό μπορεί να μπήκε δυναμικά στη ζωή μας και να την έκανε πιο εύκολη αλλά δεν είναι και τόσο … παλιά ιστορία. Μόλις τον Ιανουάριο του 2000 τέθηκε σε λειτουργία το πρώτο τμήμα του έργου: η Γραμμή 2 «ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΣΕΠΟΛΙΑ» και η Γραμμή 3, «ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ-ΣΥΝΤΑΓΜΑ», συνολικού μήκους 13 χλμ. με 14 Σταθμούς. 

10 σημαντικά έργα τέχνης στο μετρό της Αθήνας

Το Νοέμβριο του 2000 προστέθηκε στο δίκτυο το τμήμα της Γραμμής 2 ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΔΑΦΝΗ, μήκους 5 χλμ. με 5 νέους Σταθμούς, ενώ τον Απρίλιο του 2003 δόθηκε σε κυκλοφορία το τμήμα της Γραμμής 3 ΣΥΝΤΑΓΜΑ-ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΚΙ (1,5 χλμ. και ένας νέος Σταθμός) και το καλοκαίρι του 2004 παραδόθηκαν οι πρώτες επεκτάσεις του δικτύου:

– H Γραμμή 3 (ΜΟΝΑΣΤΗΡΑΛΙ-ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ)  προς τα βόρεια (κατά 5,9 χλμ.) έως τον Σταθμό ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ και από εκεί οι νέοι συρμοί του Μετρό αναδύονται στην επιφάνεια και μέσω των Γραμμών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου φθάνουν στον Σταθμό του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος”.

– Η Γραμμή 2 (ΣΕΠΟΛΙΑ-ΔΑΦΝΗ) που φθάνει δυτικότερα στο σταθμό ΑΓΙΟ ΑΝΤΩΝΙΟ (Περιστέρι) και νοτιότερα στο σταθμό ΑΓΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ/ΑΛΕΚΟ ΠΑΝΑΓΟΥΛΗ.

Το Μάιο του 2007 εντάχθηκε στο δίκτυο του Μετρό η επέκταση της Γραμμής 3 από το Μοναστηράκι έως το Αιγάλεω, μήκους 4,2 χλμ. με 3 νέους Σταθμούς, βελτιώνοντας σημαντικά τη συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση των κατοίκων των Δυτικών Προαστίων. Το Δεκέμβριο του 2013 παραδόθηκε επίσης μια νέα επέκταση της Γραμμής 3, από το σταθμό Αιγάλεω μέχρι το σταθμό Αγ. Μαρίνα (Δήμος Αγ. Βαρβάρας) συνολικού μήκους 1,4 χλμ. όπου εξυπηρετεί καθημερινά περισσότερους από 30.000 επιβάτες. Με την παράδοση του σταθμού Αγ. Μαρίνα ολοκληρώθηκε εντός του 2013, η παράδοση 7 συνολικά σταθμών προς το επιβατικό κοινό και συγκεκριμένα των σταθμών Περιστέρι και Ανθούπολη στις 5 Απριλίου 2013 και των σταθμών Ηλιούπολη, ‘Aλιμος, Αργυρούπολη και Ελληνικό στις 25 Ιουλίου 2013.

Σήμερα, οι δύο Γραμμές του Μετρό Αθήνας έχουν συνολικό μήκος 59,7 χλμ. (συμπεριλαμβανομένων των 20,7 χλμ. γραμμής του προαστιακού από τον Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας προς το Αεροδρόμιο) και διαθέτουν 40 σύγχρονους Σταθμούς (περιλαμβάνοντας 4 σταθμούς σε κοινή χρήση με τον Προαστιακό). Καθημερινά περίπου 938.000 επιβάτες εξυπηρετούνται από τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, ενώ η Γραμμή 1 των ΗΣΑΠ (μήκους 25,6 χλμ. με 24 Σταθμούς) εξυπηρετεί αντίστοιχα 460.000 επιβάτες.

Διαβάστε ακόμη:

Πώς δημιουργήθηκε η ηφαιστειογενής Σαντορίνη – Ένα εξαιρετικό βίντεο!!!

Τρόφιμα που πίστευες μέχρι τώρα ότι είναι υγιεινά, αλλά δεν είναι..