Skip to main content

Η επένδυση σε προϊόντα τελευταίας τεχνολογίας μπορεί να είναι ένας τρόπος για να επιβεβαιώσετε το οικονομικό και κοινωνικό σας status!

 

Οι άνδρες με ενισχυμένα επίπεδα τεστοστερόνης είναι πιο πιθανό να αγοράσουν είδη πολυτελείας όπως ακριβά αυτοκίνητα και ρολόγια, σύμφωνα με νέα έρευνα. Μια μελέτη που διεξήχθη στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια υποστηρίζει ότι η ελκυστικότητα των επώνυμων προϊόντων υψηλής τεχνολογίας σε φθηνότερα ομόλογα έχει τις ρίζες της σε ιδεώδη της βιολογικής υπεροχής και όχι της ποιότητας. Η ομάδα καθηγητών μάρκετινγκ μέτρησε τις προτιμήσεις αγορών για 243 άνδρες ηλικίας 18 έως 55 ετών, καθιστώντας τη μεγαλύτερη μελέτη σχετικά με τη σχέση μεταξύ της τεστοστερόνης και των συμπεριφορών που ενισχύουν την κατάσταση στους άνδρες μέχρι σήμερα.

 

Κάθε συμμετέχων έλαβε ένα gel για να εφαρμοστεί στο σώμα του. μερικοί έλαβαν κάποια που περιείχαν τεστοστερόνη, ενώ άλλοι έλαβαν εικονικό φάρμακο. Στην πρώτη φάση/διαδικασία, οι άνδρες εμφάνιζαν λογότυπα μάρκας ειδών ένδυσης υψηλής και χαμηλής κατάστασης, ενώ τους ζητήθηκε να επιλέξουν – η ποιότητα των προϊόντων που προσφέρονται από αυτά τα brands μπορεί να έχει παρόμοια αποτελέσματα, αλλά η αντιληπτή κατάσταση ήταν διαφορετική λόγω του μάρκετινγκ.

 

Οι συμμετέχοντες που είχαν εφαρμόσει τα gel που περιείχαν τεστοστερόνη, είχαν περισσότερες πιθανότητες να προτιμούν τις μάρκες υμε υψηλότερο status. Σε ένα δεύτερο πείραμα, στους άνδρες παρουσιάστηκαν περιγραφές διαφόρων προϊόντων, από γυαλιά ηλίου μέχρι καφετιέρες, μερικά από τα οποία διατίθενται στο εμπόριο ως υψηλής ποιότητας, άλλα ως ενισχυτικά της ισχύος και βελτίωσης του κοινωνικού τους status. Εκείνοι που πήραν τα gel τεστοστερόνης ήταν πιο πιθανό να αντιδρούν θετικά στα στοιχεία που περιγράφηκαν ως ενισχυτικά της κατάστασης από εκείνους που είχαν εφαρμόσει εικονικά φάρμακα- placebos.

 

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι τα αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης οδηγούν σε αύξηση της επιθυμίας των ανδρών να “προωθήσουν την κοινωνική τους κατάσταση μέσω της οικονομικής κατανάλωσης”.

 

Αυτό θα μπορούσε να συμπίπτει με συνήθειες στο ζωικό βασίλειο. Για παράδειγμα, τα ζώα έχουν πολύχρωμα παλτά και αξιοσημείωτες ουρές, χαρακτηριστικά που προσελκύουν συντρόφους και ενισχύουν την τάση τους για επιβίωση.

 

Εν τω μεταξύ, οι άνδρες μπορεί να μεταφέρουν την κατάσταση μέσω ενός φανταχτερού τεχνολογικού εξοπλισμού και ρούχα υψηλού και προσεγμένου design, μια τάση που η μελέτη δείχνει ότι προκαλείται από ενισχυμένα επίπεδα τεστοστερόνης.

 

“Με κάποιους τρόπους αυτό είναι παρόμοιο με κάποιον που οδηγεί μια λιμουζίνα ή ένα Hummer ή μια Ferrari”, εξηγεί ο συγγραφέας Gideon Nave, “είναι ένας τρόπος να δείξετε ή να επισημάνετε ότι αυτό που κάνετε, μπορείτε να το υποστηρίξετε οικονομικά γι’αυτό και το κάνετε”.

 

Τα ευρήματα θα μπορούσαν να είναι σημαντικά για τους εμπόρους από την άποψη της κατανόησης της συμπεριφοράς των καταναλωτών και της προσαρμογής των στρατηγικών τους ανάλογα, εξηγεί ο Nave, ο οποίος σημείωσε ότι τα επίπεδα τεστοστερόνης βγαίνουν φυσικά στους άνδρες ειδικά σε περιστάσεις όπως μεγάλα αθλητικά γεγονότα, δοκιμασίες στις οποίες πρόκειται να βαθμολογηθούν ή στα διαζύγια.