Το νέο Material Design για Android P από τη Google

0
532

Η Google την αποκαλεί “χάρτη πορείας για μελλοντικούς επανασχεδιασμούς”, αλλά εσείς μπορείτε απλά να της δώσετε τον τίτλο “απλοποιώντας το τοπίο των Android”.

 

Το smartphone σας είναι ένα χάος των κουμπιών και των μενού. Ενώ το μενού χάμπουργκερ και ο γρανάζι ρυθμίσεων έχουν γίνει πανταχού παρόν, σκάβετε λίγο πιο βαθιά και είστε ακόμα παρουσιάζονται με μια εκλεκτική τσάντα τσάντα επιλογών. Με την κυκλοφορία του Android P, η Google προσπαθεί να το αλλάξει. Πάλι.

 

Το Material Design, η προσπάθεια της Google να κατανοήσει το ασταμάτητο χάος που είναι ο σχεδιασμός του λογισμικού, ξεκίνησε το 2014. Έφερε μαζί της νέες οδηγίες για το πώς θα πρέπει να φαίνονται και να αισθάνονται όχι μόνο οι εφαρμογές smartphone και tablet, αλλά όλο το λογισμικό. Το πιο σημαντικό ήταν ότι προσπάθησε να επισημοποιήσει πώς θα έπρεπε να συμπεριφέρονται όταν κάποιος τους χρησιμοποίησε. Για τους προγραμματιστές, παρείχε χρήσιμες συμβουλές και εργαλεία για την ευκολότερη χρήση του λογισμικού. Για τους χρήστες, επρόκειτο να καταστήσουν πιο έξυπνα τα smartphones, τα tablet και τους φορητούς υπολογιστές. Δεν το έκανε.

 

Τώρα λοιπόν, τέσσερα χρόνια μετά τη δρομολόγηση του οράματος της υλικοτεχνικής σχεδίασης της Google, η Google έχει μια ακόμη φορά. Και είναι ένα όραμα για το εγγύς μέλλον που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την επιτυχία του Android P.

 

Το Material Design μπορεί να μην είναι η λύση για το πώς σχεδιάζουμε εφαρμογές, αλλά είναι τουλάχιστον μια λύση. Όπως δήλωσε ο Matias Duarte, επικεφαλής του ομίλου Material Design της Google, δήλωσε: “Πολλοί τόσο οι σχεδιαστές όσο και οι προγραμματιστές έλαβαν ως« ευαγγέλιο ». Από την έναρξή της, η αποτυχία να συμμορφωθείτε σωστά με το σχεδιασμό υλικού στο Android έχει κάνει την εφαρμογή σας να μοιάζει με ένα χάος.

 

Το πιο συνηθισμένο παράπονο από τους προγραμματιστές, το οποίο τελικά μεταφράστηκε σε εσάς που μπερδεύεστε κατά τη χρήση μιας εφαρμογής, ήταν ότι το Material Design δεν ήταν αρκετά ευέλικτο. Οι εταιρείες που ήταν ευτυχείς να συμμορφωθούν με τους αυστηρούς κανόνες σχεδιασμού της Google κατέληξαν σε μια εφαρμογή που φαινόταν υπερβολικά γενική, γεγονός που δημιούργησε μια θάλασσα διεπαφών που φαινόταν επίπεδες, βαρετές και ήπια. Ως αποτέλεσμα, πολλές εφαρμογές – ειδικά εκείνες από μεγαλύτερες εταιρείες – απέφυγαν τη φαντασία σχεδιασμού της Google και άκουσαν τη δική τους αυλάκωση.

 

Η ανανεωμένη προσπάθεια της Google για τη συνοχή του σχεδιασμού βασίζεται στο να κάνουν οι εφαρμογές να λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο διατηρώντας παράλληλα τη δική τους ατομικότητα. Εν ολίγοις: δύο εφαρμογές ημερολογίου μπορεί να φαίνονται τελείως διαφορετικές, αλλά θα πρέπει να ξέρετε αμέσως πώς να κάνετε ένα ραντεβού σε κάθε ένα από αυτά χωρίς να χρειάζεται να μάθετε μια εντελώς νέα διεπαφή.

 

Η ανανεωμένη προσπάθεια της Google για τη συνοχή του σχεδιασμού βασίζεται στο να κάνουν οι εφαρμογές να λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο διατηρώντας παράλληλα τη δική τους ατομικότητα. Εν ολίγοις: δύο εφαρμογές ημερολογίου μπορεί να φαίνονται τελείως διαφορετικές, αλλά θα πρέπει να γνωρίζετε αμέσως πώς να ορίσετε ένα ραντεβού σε κάθε ένα από αυτά χωρίς να χρειάζεται να μάθετε μια εντελώς νέα διεπαφή.

 

Το Material Theming είναι η προσπάθεια της Google να συμβάλλει σε αυτόν ακριβώς τον τρόπο σκέψης.

 

Αλλάξτε το χρώμα ή την τυπογραφία της εφαρμογής στην οποία εργάζεστε, για παράδειγμα, και το υπόλοιπο του σχεδιασμού της εφαρμογής θα αλλάξει αναλόγως. Από πρακτικής απόψεως, αυτό σημαίνει ότι οι προγραμματιστές μπορούν να κάνουν την εφαρμογή τους να αισθάνεται ξεχωριστή χωρίς κουμπιά και επιλογές επιλογής σε όλη τη χώρα. Όπως αναγνωρίζει εύκολα η Google, ο περιοριστικός χαρακτήρας του Σχεδίου Υλικού έδωσε τη δυνατότητα να προσθέσετε φαντασία και ταυτότητα σε μια εφαρμογή χωρίς να θυσιάζετε την ευκολία χρήσης και τη συνοχή της “κουραστική και αναποτελεσματική”. Ένα νέο εργαλείο που ονομάζεται Material Theme Editor επιτρέπει στους προγραμματιστές να αλλάξουν μια τιμή θέμα και να την αλλάξουν σε όλο το σχέδιο.

 

Και η Google εφαρμόζει αυτά που συστήνει. Οι νέες εκδόσεις του Gmail, των ειδήσεων Google, του Google Play και του Google Home χρησιμοποιούν όλα τα υλικά Theming για να δημιουργήσουν μια “συνεκτική, επώνυμη εμπειρία”. Όπως δείχνει το Gmail νέας εμφάνισης, η Google χρησιμοποιεί το Design του υλικού για να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι εφαρμογές και οι υπηρεσίες της λειτουργούν σε όλους τους τύπους συσκευών. Σχετικά με τις ολοκαίνουργιες Ειδήσεις Google, οι οποίες χρησιμοποιούν τεχνητή νοημοσύνη για να επεξεργάζονται λίστες σχετικών και σχετικών ιστοριών, τα νέα εργαλεία Σχεδιασμού Υλικού έχουν χρησιμοποιηθεί για να επισημοποιήσουν και να ορίσουν τύπους γραμματοσειρών για να καταστήσουν ευκολότερο να προσελκύσουν την προσοχή των ανθρώπων στους πιο σημαντικούς τίτλους.

 

Το αρχικό Material Design είχε μόνο ένα theme που εφαρμόστηκε σε όλες τις εφαρμογές. Η νέα έκδοση έχει τις ίδιες αρχές σχεδίασης πίσω από αυτήν, αλλά επιτρέπει στους προγραμματιστές να προσθέτουν το δικό τους στυλ και ταυτότητα. Ήταν ένα σημαντικό μάθημα για να μάθει η Google. Όπως καθιστούν ξεκάθαρα τα έγγραφα του προγραμματιστή, τα νέα εργαλεία στο σχεδιασμό υλικών είναι εκεί για να διευκολύνουν περισσότερο από ποτέ την εμφάνιση και την αίσθηση μιας εφαρμογής ή υπηρεσίας συνεπής μεταξύ των συσκευών Android, iOS, Flutter και του ιστού.

 

Τα επόμενα χρόνια, καθώς η Google κινείται πιθανότατα από το Android στο λειτουργικό σύστημα Fuchsia, αυτό το έργο στην τυποποίηση του σχεδιασμού θα γίνει ακόμη πιο σημαντικό.

 

Και ενώ οι προσπάθειες της Google για την εισαγωγή νέων κατευθυντήριων γραμμών και εργαλείων για τους προγραμματιστές θα βοηθήσουν, το λογισμικό εξακολουθεί να συνδέεται με μια γραφική διεπαφή χρήστη (GUI) δεκαετιών που αισθάνεται ολοένα και ακατάλληλη για το σκοπό.