Skip to main content

Μια από τις πιο συναρπαστικές ανακοινώσεις προϊόντων που θα πραγματοποιηθούν στην εκπομπή Consumer Electronics κατά τα τελευταία χρόνια ήταν το ηλεκτρικό σκούτερ Gogoro. Δεν είναι μόνο ότι ήταν κηλιδωτό, ή γρήγορα, ή ότι η εταιρεία υποσχέθηκε ένα έξυπνο μοντέλο ανταλλαγής μπαταριών για να διευκολύνει το πρόβλημα της χρέωσης. Σε ένα ευρύτερο επίπεδο, όπως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Tesla, το σκούτερ Gogoro αισθάνθηκε σαν την καλύτερη αναπαράσταση μιας ιδέας που είχε ήδη κλωτσήσει αλλά δεν είχε εκτελεστεί πλήρως. Ένιωθε σαν το πρώτο έξυπνο, αιχμηρό, δίτροχο ηλεκτρικό όχημα.

 

Το σκούτερ της Gogoro ήρθε σε μια εποχή πριν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες του κόσμου ξεκινήσουν να κάνουν υποσχέσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ηλεκτροδότηση των στόλων τους. Και ακόμα και τότε ένιωθε σαν σημάδι. Αν ο Tesla μπορούσε να ανατρέψει την αυτοκινητοβιομηχανία προς την ηλεκτροκίνηση, σίγουρα μια εταιρεία όπως η Gogoro θα μπορούσε να κάνει το ίδιο και για την αγορά σκούτερ, όπου προβλήματα όπως η ατμοσφαιρική (και η θορυβώδης) ρύπανση εξακολουθούν να είναι ασταθή.

 

Δεδομένου ότι η Gogoro βγήκε “υποδόρια” στην αγορά , η Yamaha, η Honda, ακόμη και η Piaggio – η πιο αναγνωρίσιμη εταιρεία σκούτερ στον κόσμο και ο κατασκευαστής της φημισμένης Vespa – σημείωσαν ότι μετατοπίζονται στην ηλεκτρική (και σε ορισμένες περιπτώσεις στην υβριδική) τεχνολογία. Η BMW το έκανε ήδη πριν εμφανιστεί ο Gogoro στη σκηνή. Αλλά μια συγκεκριμένη ανακοίνωση από την περασμένη εβδομάδα μοιάζει με το πρώτο πραγματικό διάλειμμα στο φράγμα. Η Kymco, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής με δύο τροχούς στην Ταϊβάν, ανακοίνωσε ένα ζευγάρι ηλεκτρικών σκούτερ με εναλλασσόμενες μπαταρίες.

 

 

Είναι η πρώτη εισβολή της εταιρείας στην τεχνολογία ηλεκτρικών κινητήρων για δίτροχα. Αντίθετα όμως με την Piaggio, η οποία ήταν ως επί το πλείστον μαμά για την ηλεκτρική Vespa από την ανακοίνωσή της στα τέλη του 2016, η Kymco φαίνεται να αγκαλιάζει την ηλεκτροδότηση σε μεγάλο βαθμό.

 

 

Η Kymco προσπαθεί να ξεπεράσει τους περιορισμούς της εμβέλειας, υπόσχεται να κατασκευάσει ένα δίκτυο σταθμών φόρτισης μπαταριών που θυμίζει το σχεδιασμό της Gogoro. Στην πραγματικότητα, η κίνηση είναι σκόπιμη για τον Ryan Citron, ανώτερο ερευνητικό αναλυτή της Navigant Research.

 

 

Σε παγκόσμια κλίμακα, όμως, η Citron αναμένει ότι η κατηγορία των “ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων” – η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικές μοτοσικλέτες και περιορισμένες ηλεκτροκίνητες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, καθώς και ηλεκτρικά σκούτερ – θα αυξηθεί από 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια σήμερα σε 23,9 δισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2025 ερευνητικό σημείωμα που δημοσίευσε με το Navigant το 2017.

 

 

 

ionex0001.jpg

 

 

Το να κάνεις τους ανθρώπους να πιστεύουν στην ηλεκτρική τεχνολογία μπορεί να αποτελέσει πρόκληση, αλλά η Citron λέει ότι το μεγαλύτερο εμπόδιο θα είναι η τιμή. Τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι ακόμα πιο ακριβά από τα σκούτερ του φυσικού αερίου, τα οποία πρέπει να αλλάξουν προκειμένου να υπάρξει υιοθεσία και οι επιχειρήσεις δεν μπορούν πάντοτε να βασίζονται σε κρατικές επιδοτήσεις, λέει.

 

 

Παράλληλα, ορισμένες πόλεις προσπαθούν ήδη να απαγορεύσουν τα σκούτερ και τις μοτοσικλέτες λόγω προβλημάτων ρύπανσης και ασφάλειας.