Μπορεί να σου είναι δύσκολο να το πιστέψεις αλλά μια φορά και έναν καιρό, οι διαφημίσεις ήταν χειρότερες από όσο οι κακές σημερινές. Στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν κάτι με χιούμορ ή φαντασία, ήταν γεμάτες σεξισμό, ρατσισμό, ηλίθιες ιδέες, στερεότυπα ενώ, εν δυνάμει, μπορούσαν να είναι και επικίνδυνες. Να 10 από τις πλέον χαρακτηριστικές των παραπάνω που πλέον φαίνονται απλά… αστείες.
1. “Μην ανησυχείς αγάπη μου. δεν έκαψες τη μπύρα”, λέει ο (πάντα) γραβατωμένος άντρας στη σύζυγό του ενώ αυτή κλαίει με μαντήλι.
“Το πιο λαμπερό κόσμημα θα είναι τα χείλη σου”… ενώ η γυναίκα σκύβει προς το… κραγιόν το οποίο μοιάζει ιδιαίτερα με… κάτι άλλο. Ο τρόπος που κλείνει τα μάτια εν αναμονή του… μακιγιαρίασματος, είναι όλα τα λεφτά.
Να μην πάει αξύριστο για το πρώτο του εμβόλιο, ντροπή. “Ξεκίνα νωρίς… ξυρίσου”. Τι πιο λογικό από το να βλέπεις ένα… βρέφος να ξυρίζεται και τι πιο ασφαλές από το να του δώσεις ξυράφι. Επόμενος σταθμός το κουζινομάχαιρο – δώρο στα πρώτα του γενέθλια.
Αν είσαι καλό παιδί ο Άι Βασίλης θα σου φέρει ένα πακέτο τσιγάρα για να μπεις στο νόημα από νωρίς.
Στα ψιλά γράμματα τα σεξιστικά σχόλια δίνουν και παίρνουν, αλλά το ζουμί είναι στην ατάκα που χρησιμοποιούν για να σου πιάσουν την προσοχή: “Είναι πάντα παράνομο να σκοτώσεις μια γυναίκα;”
Μετά τα ξυράφια, πιο πάνω, ώρα να δώσεις στο βρέφος σου και ένα μπουκάλι αναψυκτικό γιατί με τα πιτόγυρα που έφαγε, το έπιασε βαρυστομαχιά
Ο γιατρος καπνίζει και προτιμάει και συγκεκριμένη μάρκα, άρα αυτόματα είναι καλό για σένα!
“Όσο περισσότερο το παίζεις τόσο περισσότερο δυσκολεύει”, είναι το νόημα, αλλά η χρησιμοποίηση της λέξης “harder” (που σημαίνει και “σκληρότερο”) κάνει τη διαφήμιση ασύλληπτα ατυχή.
Αποθέωση του σεξισμού και ψυχαναγκασμού: Άμα ο άντρας σου μάθει πως δεν έχεις τον συγκεκριμένο καφέ θα σου κάνει τον ποπό κατακόκκινο. Και λίγο εκφοβισμός για να δέσει η…. “διαφήμιση”.
Περιττό να σου πούμε πως άμα σήμερα της δώσεις ένα μίξερ για δώρο, ναι μεν θα σκάσει ένα τέτοιο χαμόγελο, αλλά μετά θα στο φορέσει καπέλο.