Η βιομηχανία της μόδας έχει κάνει τα βήματα τα τελευταία χρόνια για να γίνει πιο “ανοιχτή” και ποικιλόμορφη. Ωστόσο, έχει ακόμη πολύ δρόμο μπροστά της για να φτάσει να εκπροσωπήσει άτομα με αναπηρία.
Η Sophie Bradbury-Cox έχει κάνει την αποστολή της να εμπνεύσει άλλους με αναπηρίες να απολαύσουν τη ζωντάνια και την ευελιξία που έχει η μόδα. H 30χρονη blogger, γνωστή ως @fashionbellee online, έχει νωτιαία μυϊκή ατροφία τύπου 3 και χρησιμοποιεί αναπηρική καρέκλα.
Η διάγνωση της μυϊκής ατροφίας του νωτιαίου μυελού τύπου τρία συνεπάγεται αδυναμία στους μύες και μπορεί να οδηγήσει σε σκολίωση.
Η Bradbury-Cox παρατήρησε ότι υπήρχε σοβαρή έλλειψη ατόμων με αναπηρία ορατά στον κόσμο της μόδας, γι ‘αυτό αποφάσισε να δημιουργήσει το λογαριασμό της Instagram και να μοιραστεί το κομψό της αίσθημα με τον κόσμο.
“Ξεκίνησα το λογαριασμό μου στο Instagram επειδή ήθελα να δείξω σε άλλα άτομα με ειδικές ανάγκες ότι μπορούν να κινούνται με αναπηρικό καροτσάκι, αλλά την ίδια στιγμή να διαθέτουν ακόμα το δικό τους προσωπικό στυλ”.
“Δεν βλέπετε ποτέ άτομα με ειδικές ανάγκες, πόσο μάλλον σε αναπηρικές καρέκλες, οπουδήποτε στη βιομηχανία της μόδας”.
Το αυτοεπιβεβαιούμενο shopaholic (αγχολυτικό shopping) απολαμβάνει την ευκαιρία να πειραματιστεί με φωτεινά χρώματα και να ενθαρρύνει τους 2.345 οπαδούς να κάνουν το ίδιο. “Μου αρέσει το γεγονός ότι είναι τόσο διασκεδαστικό!”, έχει δηλώσει η ίδια. “Με τη μόδα μπορείτε να είστε οποιοσδήποτε θέλετε να είστε, μπορείτε να είστε ατομικοί και μοναδικοί.”
Η αγάπη τhw Bradbury-Cox για το χρώμα γίνεται πολύ εμφανής από τη ζωηρό feed του λογαριασμού της. Είναι τόσο ενθουσιασμένη με αυτό που στο γάμο της, δύο χρόνια πριν, κράταγε ένα μπουκέτο λουλούδια στα χρώματα του ουράνιου τόξου.
Υπήρξαν κάποια σημάδια προόδου στον τομέα της μόδας τα τελευταία χρόνια όταν πρόκειται για άτομα με αναπηρίες, όπως όταν το River Island παρουσίασε έξι παιδιά με αναπηρίες στην εκστρατεία με τίτλο, “Ditch The Label”.
Παρ’ όλα αυτά, σύμφωνα με την ίδια, υπάρχουν ακόμη πολλά που μπορούν να γίνουν για την ευαισθητοποίηση των ανθρώπων που ζουν σε όλο τον κόσμο.
“Οι πασαρέλες και οι διαφημιστικές εκστρατείες κυριαρχούνται από τον ίδιο τύπο ανθρώπου, κάτι που είναι ντροπιαστικό, διότι υπάρχουν τόσοι πολλοί απίστευτοι άνθρωποι στον πραγματικό κόσμο που θα πρέπει επίσης να εκπροσωπούνται στον κόσμο της μόδας”.
Ο Aaron Philip, ένας 17χρονος άνδρας με τετραπληγική εγκεφαλική παράλυση, φιλοδοξεί να αμφισβητήσει τα στερεότυπα που περιβάλλουν τα άτομα με αναπηρία ξεκινώντας μια καριέρα στο μόντελινγκ.
Προσωπικά θέλω να γίνω επισήμως ένα επιτυχημένο και καταξιωμένο μοντέλο, προκειμένου να αποσυναρμολογήσω το αρνητικό στίγμα που περιβάλλει αυτόν τον κλάδο και των χώρων των οποίων αποτελώ κομμάτι – με μένα να είμαι μαύρος, σωματικά ανάπηρος και trans”, ανέφερε ο ίδιος.