Skip to main content

Το motto του Mozilla είναι το “διαδίκτυο για τους ανθρώπους, όχι το κέρδος”, ωστόσο, η πραγματικότητα της χρηματοδότησης όλων των προσπαθειών της αναγκάζει την εταιρεία να υιοθετήσει μία από τις λιγότερο φιλικές προς τον άνθρωπο πτυχές του ιστού: Αφού εξαγόρασε το Pocket το προηγούμενο έτος, το Mozilla εισήγαγε νέες καρτέλες στον Firefox με προτάσεις για τσέπη ανάγνωσης – και αυτές τώρα περιλαμβάνουν συνδέσμους που έχει πληρώσει ένας διαφημιζόμενος.

 

Εάν χρησιμοποιείτε το νυχτερινό και το beta build του Firefox, ίσως έχετε ήδη δει συνδέσεις που εμφανίζονται μεταξύ των προτάσεων Pocket και η λειτουργία θα γίνει στον κατάλληλο browser του Firefox με την κυκλοφορία της έκδοσης 60 αυτό το μήνα.

 

Σε μια δημοσίευση στο blog την περασμένη εβδομάδα, ο ιδρυτής της Pocket, Nate Weiner εξήγησε ότι το online διαφημιστικό μοντέλο έχει πληγεί, αναφέροντας την απώλεια ιδιωτικότητας, διαφάνειας και ελέγχου για τον χρήστη. Αυτό που προτείνει ο ίδιος και ο Mozilla ως εναλλακτική λύση είναι να αποκαταστήσει και τις τρεις πτυχές στους χρήστες του Firefox, ενώ παράλληλα δημιουργεί κάποιο εισόδημα, τοποθετώντας αμειβόμενες συνδέσεις μπροστά σε αυτούς τους χρήστες. Η υπόσχεση του Mozilla είναι να προωθήσει μόνο “πολύτιμο περιεχόμενο, άξια του χρόνου σας”, ενώ παράλληλα σας δίνει τη δυνατότητα να αποκρύψετε πράγματα που δεν σας αρέσει ή να απενεργοποιήσετε συνολικά τις χορηγούμενες προτάσεις.

 

Χωρίς την ακριβή στόχευση ότι το Facebook και το Google είναι σε θέση να προσφέρουν διαφημιστές, το Mozilla σίγουρα θα κάνει πολύ λιγότερα μέσω των διαφημίσεών του, αλλά φαίνεται ότι η εταιρεία πιστεύει ότι θα είναι αρκετό για να κάνει τον ερεθισμό των χρηστών του αξίζει τον κόπο.

 

Με αυτή τη νέα αλλαγή στην προσέγγιση από το Mozilla, οι κορυφαίες εναλλακτικές λύσεις στο πρόγραμμα περιήγησης Chrome της Google είτε είναι περιορισμένες στη διαθεσιμότητα – το Safari, το οποίο δεν τρέχει στα Windows ή το Android – ή υποστηρίζεται από διαφημίσεις, όπως στην περίπτωση του Firefox και της Opera. Έτσι, θυσιάζετε είτε την ιδιωτικότητα, τη συμβατότητα συσκευών είτε την δική σας προσοχή, ανάλογα με το συμβιβασμό που επιλέγετε να κάνετε. Μπορεί να είναι μια ενόχληση να αντιμετωπίσει μια τέτοια επιλογή, αλλά απλά πηγαίνει να δείξει ότι τίποτα χρήσιμο στο διαδίκτυο είναι πάντα δωρεάν.