Μια λίμνη που κάποιοι, στο όνομα της άστοχης ανάπτυξης, θέλησαν πριν 60 χρόνια να την εξαφανίσουν, στερώντας από τον Θεσσαλικό κάμπο ολόκληρο τον υδροφόρο ορίζοντα του είναι ένας πανέμορφος προορισμός για να ανακαλύψει κάθε ταξιδιώτης!
Η λίμνη Κάρλα, ή λίμνη Βοιβηίδα (παλαιότερα) ήταν λίμνη η οποία αποξηράνθηκε το 1962, επειδή την εποχή εκείνη προκαλούσε πλημμύρες στις πέριξ γεωργικές καλλιέργειες, ενώ ορισμένες βαλτώδεις εκτάσεις γύρω της προκαλούσαν την έντονη παρουσία εντόμων. Βρισκόταν νοτιοανατολικά της Λάρισας, κοντά στις βόρειες πλαγιές του Πηλίου, στα όρια των Νομών Λαρίσης και Μαγνησίας.
Ελληνικοί προορισμοί: Η μαγική πολιτεία του Μετσόβου!
Ένα βουνό που σίγουρα δεν αποτελεί γνωστό τουριστικό προορισμό, αφού όλο τον ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην πόλη του Βόλου, όπου την τιμάμε κυρίως για τα τσίπουρα και τους μεζέδες της. Όμως η πόλη αυτή έχει τεράστια ιστορία, το βουνό αυτό κρατάει μυστικά και η λίμνη αυτή δίνει ζωή και πλούτο σε ολόκληρο τον κάμπο και αξίζει για τον καθένα να την επισκεφθεί!
1. Το ταξίδι ξεκινά στο βυζαντινό μοναστήρι του Φλαμουριού που βρίσκεται κρυμμένο στα δάση του Μαυροβουνίου.
2. Ακολουθεί η περιοχή της Κερασιάς με τις περισσότερες και σπανιότερες αυτοφυείς άγριες ορχιδέες της Ευρώπης.
3. Οι όχθες της Κάρλας είναι γεμάτες λιμνοπούλια που βρίσκονται συγκεντρωμένα κυρίως κοντά σε δύο οικισμούς, το Σέσκλο και το Διμήνι.
4. Σημαντικό κομμάτι της περιήγησης είναι και μια στάση στον Αλμυρό. Εδώ ο επισκέπτης μπορεί να θαυμάσει τα ευρήματα από τις ανασκαφές στις Φθιώτιδες Θήβες (Νέα Αγχίαλος), καθώς και το εκτεταμένο νεκροταφείο των τύμβων (9ου αι. π.Χ.) στον Πλάτανο Αλμυρού.
5. Σε κοντινή απόσταση και ο υγροβιότοπος στην περιοχή Ζηρέλια. Συνεχίζουμε για το Βελεστίνο (αρχ Φερές), τόπος καταγωγής του Ρήγα Φεραίου και για τους προϊστορικούς οικισμούς Σέσκλο (μέσα 7ης χιλ. π.Χ.) και Διμήνι (τέλος 5ης χιλ. π.Χ.).
Εξόρμηση στα Μετέωρα! Οδοιπορικό με ένα βίντεο που κόβει την ανάσα!
6. Αφήνοντας τους κύριους δρόμους μπορείτε να κατευθυνθείτε προς την λίμνη Κάρλα. Αξίζει μια στάση στον βυζαντινό ναό του Αγ. Νικολάου (τέλη 12ου αι.) και μια βόλτα στο ανάχωμα της λίμνης Κάρλας. Αυτή την εποχή δεν λείπουν οι Αργυροπελεκάνοι, οι Φαλαρίδες, τα Σφυριχτάρια, οι Χουλιαρομύτες, οι Κορμοράνοι και πολλά άλλα παρυδάτια πουλιά που κυρίως στις απογευματινές ώρες μαζεύονται στις όχθες.
7. Στο χωριό Κανάλια βρίσκεται και το πολύ ενδιαφέρον μουσείο Λιμνιαίου Πολιτισμού (ΚΕ.ΜΕ.ΒΟ.) που στεγάζεται σε παλιό κινηματογράφο.
8. Η ανάβαση από τον ασφαλτόδρομο στην ιστορική Πάνω Κερασιά (καταστράφηκε εξ ολοκλήρου από τους Γερμανούς στην κατοχή), είναι τελείως απαραίτητη αφού και το χωριό αλλά και ο χωμάτινος δασικός δρόμος που φεύγει προς το μεταβυζαντινό μοναστήρι του Φλαμουριού βρίσκονται στο ομορφότερο τοπίο του Β. Πηλίου.
9. Μόλις 1,5 χιλ. από τον Βόλο στα Πευκάκια βρίσκονται τα ερείπια της αρχαίας Δημητριάδος της πόλης που ίδρυσε τον 3ο αι. π.Χ. ο Δημήτριος ο Πολιορκητής.
10. Η αυλαία της εκδρομής σας πέφτει στο Βόλο και σίγουρα στα γνωστά τσιπουράδικα της παραλίας, αφού βέβαια πριν θα έχετε επισκεφθεί και ξεναγηθεί στα τόσα αξιοθέατά του. Πρώτη επίσκεψη στο Αθανασάκιο αρχαιολογικό μουσείο που στεγάζεται σε ένα θαυμάσιο νεοκλασικό του 1909. Σειρά έχει το Λαογραφικό Κέντρο Κίτσου Μακρή με την μεγάλη συλλογή που περιλαμβάνει έργα του Θεόφιλου Χατζημιχαήλ, τοιχογραφίες των Παγώνηδων, έργα του λαϊκού ζωγράφου Ν. Χριστόπουλου καθώς και 560 σπάνια αντικείμενα της λαϊκής τέχνης του Πηλίου.
Συνεχίστε την επίσκεψη στο καταπληκτικό Δημαρχείο του Βόλου, έργο του αρχιτέκτονα Δημήτρη Πικιώνη με τις μεγάλου μεγέθους ξυλογραφίες του χαράκτη Τάσσου και τις ποιητικές φωτογραφίες από τον παλιό Βόλο του Στ. Στουρνάρα. Μετά το Μουσείο της πόλεως του Βόλου καθώς και το Μουσείο Πλινθοκεραμοποιίας Τσαλαπάτα, θα περπατάμε τα γραφικά δρομάκια του κάστρου του Βόλου στην γραφική περιοχή «Παλιά».
Τέλος ένα πέρασμα από τον ονειρικό σιδηροδρομικό σταθμό θα σας ταξιδέψει στην ρομαντική εποχή τα τέλη του 19ου αι., όταν ο πατέρας του γνωστού ζωγράφου Τζόρτζιο Ντε Κίρικο, ο Εβαρίστο Ντε Κίρικο σχεδίαζε και εκτελούσε το δίκτυο, τις γέφυρες και τους σταθμούς των Θεσσαλικών σιδηροδρόμων.