Ακούγεται σαν κάτι που θα μπορούσε να δημιουργήσει ο tech τύπος στις ταινίες του James Bond: Ένα αεροπλάνο που προσγειώνεται σε ένα διάδρομο, σηκώνει τα φτερά του, μετατρέπεται σε αμαξοστοιχία και κυλάει στις ράγες για να σας αφήσει στο κοντινότερο σταθμό.
Αυτό είναι που ένας εκατομμυριούχος Γάλλος επιχειρηματίας, που ασχολείται με τη σύνδεση μηχανικών με βιομηχανικές ομάδες, προτείνει στην Boeing και άλλους.
Το “Link & Fly” είναι ο νέος σχεδιασμός των κορυφαίων αεροσκαφών της Akka Technologies, με φτερά που ξεκινούν για να επιταχύνουν τον κύκλο εργασιών στα αεροδρόμια και να κάνουν την επιβίβαση ευκολότερη και πιο κοντά στα σπίτια των επιβατών. “Τα αυτοκίνητα μετά την ηλεκτρική και αυτόνομη λειτουργία, η επόμενη μεγάλη αναστάτωση θα είναι στα αεροπλάνα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Akka, ο Μορίς Ρίτσι, σε συνέντευξή του στο Παρίσι. Η Boeing είναι ένας από τους πρωταρχικούς στόχους για την Akka, καθώς επιδιώκει να περιορίσει την εξάρτησή της από την Airbus και τη Renault στην Ευρώπη.
Με την φουτουριστική ιδέα της Akka, οι επιβάτες θα επιβιβάζονταν σε έναν αμαξοστοιχίας σε ένα γειτονικό σταθμό και θα έχουν στείλει τους αμφιβληστροειδείς τους για ασφάλεια κατά τη διάρκεια της διαδρομής προς το αεροδρόμιο.
Τα πτερύγια θα συνδέονται στη συνέχεια με το κορμό για απογείωση. Η εταιρεία έχει παρουσιάσει την ιδέα σε ένα 3D μοντέλο βίντεο, συγκεντρώνοντας ενδιαφέρον από δυνητικούς πελάτες στην Ασία, δήλωσε ο Ricci, χωρίς να ονομάζει καμία εταιρεία.
Οι κατασκευαστές αεροπλάνων έχουν αρχίσει να αντιδρούν, καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας καταλήγουν σε αποδιοργανωτικές ιδέες – από τις επενδύσεις της Uber σε ιπτάμενα ταξί στην Kitty Hawk, μια εκκίνηση υποστηριζόμενη από τον συνιδρυτή της Google, Larry Page, που δημιουργεί αεροπλάνο ενός ατόμου με μπαταρία. Η Airbus πήρε την επίθεση με ένα νέο τμήμα για να επιβλέπει τη μεταφορά του μέλλοντος, ενώ η Boeing έκανε μια θορυβώδη εισβολή σε jetpacks.
Ενώ η Akka δεν ποντάρει στο να πείσει έναν κατασκευαστή αεροπλάνων να κατασκευάσει αναγκαστικά ολόκληρο το concept του “Link & Fly”, στοιχηματίζει στο σχεδιασμό να είναι ένας προσομοιωτής και μια βιτρίνα, τμήματα των οποίων είναι πιθανό να καταλήξουν σε εμπορικά αεροσκάφη των πελατών κάτω από το γραμμή.
Η Akka, η οποία έχει αγοραία αξία 1,1 δισ. ευρώ (1,7 δισ. Δολάρια) και ο μεγαλύτερος μέτοχος της οποίας είναι ο Ricci, απασχολεί μηχανικούς που οι πελάτες μπορούν να προσλάβουν ως σύμβουλοι βάσει σχεδίου. Η εταιρεία ανέπτυξε ένα αυτοτελές concept αυτοκινήτου το 2008 και το 2014 συνεργάστηκε με τη Dassault Systemes για να προσφέρει υπηρεσίες σε αυτοκινητοβιομηχανίες.
Το απόθεμα αυξήθηκε κατά 23% φέτος, πολλαπλάσια της αύξησης κατά 1,8% του δείκτη CAC 40 της Γαλλίας.
Παρόμοια με το αεροσκάφος Airbus A320 σε μέγεθος και στοχευμένη χρήση, ο μεταφορέας Akka Link & Fly για πτήσεις μικρής εμβέλειας φέρνει 162 επιβάτες και οι θέσεις μπορούν να αφαιρεθούν για να μετακινηθούν φορτία. Με τα πτερύγια ακινητοποιημένα και τους κινητήρες που έχουν στερεωθεί στην κορυφή, ο σχεδιασμός έχει άνοιγμα πτερυγίων περίπου 49 μέτρων, μήκους 34 μέτρων και ύψους 8 μέτρων.
Η Akka παράγει το 75% των πωλήσεών της στη Γαλλία και τη Γερμανία και εξαρτάται περισσότερο από την κατασκευή αυτοκινήτων με την εξαγορά μιας μονάδας μηχανικών Daimler το 2010. Η εταιρεία που εδρεύει στο Παρίσι ελπίζει ότι η νέα της φιλοσοφία θα φέρει νέους πελάτες αεροναυπηγικής στις ΗΠΑ. Η αγορά της εταιρίας μηχανικών PDS Tech που εδρεύει στο Τέξας τον Ιούνιο είναι ένα πρώτο βήμα. Ο Ricci αναμένει ότι η εξαγορά θα κλείσει σε τρεις με έξι μήνες. “Τα αεροπλάνα πρέπει να γίνουν πιο αποτελεσματικά, λιγότερο ρυπογόνα και λιγότερο θορυβώδη”, δήλωσε ο Ricci.
“Ο ρόλος μας είναι να κατευθύνουμε τους πελάτες μας σε τεχνολογίες του μέλλοντος“.
.