Home Fitness Υγεία Θυροειδής αδένας: Τι είναι, τι πρέπει να προσέξεις και πώς θα τον...

Θυροειδής αδένας: Τι είναι, τι πρέπει να προσέξεις και πώς θα τον κάνεις να λειτουργεί σωστά!

Ο θυροειδής αδένας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς αδένες του ενδοκρινικού μας συστήματος. Υπεύθυνος για διάφορες παθήσεις του οργανισμού, ο θυροειδής θέλεις προσοχή, φροντίδα και συγκεκριμένο τρόπο ζωής για να παραμένει υγιής!

Βρίσκεται στο λαιμό μας ακριβώς μπροστά από τους χόνδρους του λάρυγγα και αποτελείται από δύο λoβούς ήτοι τον αριστερό και το δεξιό που ενώνονται μεταξύ τους με τον ισθμό. O θυροειδής αδένας παράγει τρεις βασικές και πολύ σπουδαίες ορμόνες τη θυροξίνη, η οποία δίνει εντολή στον Θυρεοειδή να φτιάξει ΟΡΜΟΝΕΣ (γνωστή και ως Τ4), την τριιωδοθυρονίνη (γνωστή και ως Τ3) και την καλσιτονίνη. Οι ορμόνες αυτές είναι ΜΟΡΙΑ ΙΩΔΙΟΥ.

Οι δικαιολογίες που λέει ένας άντρας για μην πάει στο γιατρό!

Οι διαταραχές του θυρεοειδούς είναι μια κατάσταση που αφορά πια πολλούς. Η έγκαιρη διάγνωσή του μπορεί να προλάβει διάφορα συμπτώματα που κάνουν τη ζωή των ασθενών δύσκολη. Για να εξετάσει κανείς την κατάσταση του θυροειδούς του πέρα από την αυτοεξέταση με ψηλάφηση, πρέπει να γίνουν και μια σειρά ιατρικών τεστ τα οποία είναι και η μόνη έγκυρη και επιστημονική μέθοδος για σίγουρα αποτελέσματα!

Οι εξετάσεις που πρέπει να γίνουν είναι:

1. Οι εξετάσεις αίματος για τον έλεγχο των ορμονών του θυρεοειδούς (Τ3, Τ4, TSH, αντιθυρεοειδικά αντισώματα) βοηθούν τον ενδοκρινολόγο να διαπιστώσει εάν υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία του αδένα (υποθυρεοειδισμός, υπερθυρεοειδισμός) και κυρίως δείχνουν κατά πόσο η ορμόνη Τ4 λείπει από τον οργανισμό.

2. Το υπερηχογράφημα βοηθά στον ανατομικό έλεγχο του αδένα και συμπληρώνει τον αιματολογικό έλεγχο.

Για τη σύνθεση των θυροειδικών ορμονών που αναφέραμε παραπάνω απαραίτητο στοιχείο είναι το Ιώδιο η έλλειψη του οποίου οδηγεί μοιραία σε μειωμένη παραγωγή ορμονών. Στην ουσία όταν ο θυροειδής δεν παράγει αρκετές ορμόνες Τ4 πρέπει να υποβοηθηθεί με τα παρακάτω συμπληρώματα: Ιώδιο, Σελήνιο,  Βιταμίνη C, Βιταμίνη Ε, Βιταμίνη Β3 και Β-καροτένιο.

Το ιώδιο βρίσκεται πλούσιο σε τροφές όπως: τα θαλασσινά ψάρια, τα οστρακοειδή και τα φύκια αποτελούν καλές πηγές ιωδίου αλλά ιώδιο περιέχουν και πολλές άλλες τροφές, όπως το τυρί, τα αυγά, το γιαούρτι, η σάλτσα και το γάλα σόγιας, το καστανό ρύζι, το μπρόκολο, το σπανάκι και διάφοροι ξηροί καρποί!

Τροφές πλούσιες σε σελήνιο είναι: οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά, το κρέας (κυρίως το μοσχαρίσιο), τα πουλερικά, τα μανιτάρια, τα αβγά, τα ψάρια, ο τόνος, τα καβούρια και ο αστακός. Ακόμα μεγάλη περιεκτικότητα σε σελήνιο έχουν τα μανιτάρια και ο αρακάς!

Οι καλύτερες τροφές σε Βιταμίνη Ε είναι τα φυτικά έλαια (όπως από φύτρο σίτου, αραβοσιτέλαιο και έλαια σόγιας), καρποί με κέλυφος (όπως αμύγδαλα, φιστίκια, φουντούκια κλπ), σπόροι (όπως οι ηλιόσποροι) ή πράσινα φυλλώδη λαχανικά (όπως το σπανάκι και το μπρόκολο).

Προστατίτιδα: Δες τα συμπτώματα που κάθε άντρας πρέπει να προσέξει!

7 tips για μεγαλύτερη πρόσληψη των ευεργετικών αυτών συμπληρωμάτων και κυρίως Ιωδίου είναι τα εξής:

1.  Φάτε οργανικά προϊόντα όσο το δυνατόν συχνότερα. Να τα πλένετε πάντα καλά. Αυτό θα ελαχιστοποιήσει έκθεση σε φυτοφάρμακα σας.

2.  Αποφεύγετε να τρώτε ή να πίνετε νερό από πλαστικά δοχεία. Χρησιμοποιήστε γυάλινα και κεραμικά αγγεία για να αποθηκεύεται το νερό σας!

3. Ψάξτε για βιολογικό ψωμί ή αλεύρι ολικής αλέσεως. Ψάξτε για προϊόντα του εμπορίου με ετικέτα για μηδενική παρουσία βρωμίου στα συστατικά τους!

4. Αποφύγετε σόδες. Πιείτε, αντίθετα, φυσικό, φιλτραρισμένο νερό.

5. Προμηθευτείτε ένα σύστημα καθαρισμού όζοντος. Τέτοια συστήματα επιτρέπουν να μένει το νερό καθαρό με ελάχιστες χημικές επεξεργασίες.

6. Ξεκινήστε να χρησιμοποιείται προϊόντα προσωπικής φροντίδας που είναι μη-τοξικά όσο το δυνατόν.

7. Όταν βρίσκεστε σε ένα αυτοκίνητο ή ένα κτίριο, κρατάτε τα παράθυρα ανοιχτά όσο το δυνατόν συχνότερα, κατά προτίμηση σε αντίθετες πλευρές του χώρου για διαμπερή αερισμό.

Τα επίπεδα Ιωδίου και ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου στον θυροειδή

Τα επίπεδα Ιωδίου στον ανθρώπινο οργανισμό, τα τελευταία χρόνια, έχουν μειωθεί λόγω της υψηλής συγκέντρωσης βρωμίου. Λόγω μάλιστα της μόλυνσης του περιβάλλοντος το ιώδιο έχει αρχίσει να μειώνεται και στα τρόφιμα που αποτελούσαν μέχρι τώρα καλές πηγές ιωδίου, όπως τα αβγά τα ψάρια, τα θαλασσινά ακόμα και το θαλασσινό αλάτι. Μόνο στον πληθυσμό της Αμερικής έχει αποδειχθεί μείωση στην συγκέντρωση ιωδίου στα ανθρώπινα ούρα σχεδόν 50 % από το 1970 μέχρι το 1990!

Οι Ασιάτες έχει αποδειχθεί πώς προσλαμβάνουν τουλάχιστον 98 φορές περισσότερο ιώδιο από ότι οι Αμερικανοί ή οι Ευρωπαίοι, εξαιτίας τις υψηλής κατανάλωσης σε ψάρια, θαλασσινά και όστρακα, μια διαδικασία που από ότι φαίνεται εξηγεί και τα αρκετά μειωμένα σε σχέση με τη Δύση ποσοστά εμφάνισης καρκίνου! Δεν είναι, άλλωστε, λίγες οι επιστημονικές έρευνες που απέδειξαν ότι τα τόσο χαμηλά ποσοστά καρκίνου στους λαούς της Ανατολής και πιο συγκεκριμένα στον καρκίνο του θυροειδούς, οφείλεται εν πολλοίς στην μεγάλη προτίμηση των Ασιατών στα προϊόντα της θάλασσας που είναι πλούσια σε ιώδιο, το οποίο έχει τεκμηριωμένα αντιοξειδωτικές και αντι-πολλαπλασιαστικές ιδιότητες.

Χαμηλά ποσοστά ιωδίου μπορεί να οδηγήσουν σε ινοκυστική νόσο του μαστού στις γυναίκες (πυκνότητα, εξογκώματα και προσκρούσεις), υπερπλασία, και άτυπο μαστικό ιστό. Τέτοιες ινοκυστικές αλλαγές στον μαστό έχει αποδειχθεί ότι προκύπτει από τη μειωμένη παρουσία των συμπληρωμάτων ιωδίου μετά από 3-4 μήνες.

Καρκίνος του προστάτη:Τα πρώτα συμπτώματα που πρέπει να προσέξεις!

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ