Μετά το γνωστό «don’t drink and drive» θα έρθει το «don’t text and walk»; Πιθανόν, καθώς όπως αποκαλύπτει νέα επιστημονική μελέτη, οι αφηρημένοι πεζοί, όπως εκείνοι που στέλνουν μηνύματα ή μιλούν στο τηλέφωνο, φαίνεται να διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο όσον αφορά την ασφάλειά τους.
Σύμφωνα με την νέα μελέτη από το University of British Columbia, που δημοσιεύθηκε στο Accident Analysis and Prevention, οι αφηρημένοι πεζοί δεν αντιλαμβάνονται το περιβάλλον γύρω τους, κάνοντας λιγότερες προσαρμογές στη διαδρομή ή την ταχύτητά τους, γεγονός που φάνηκε να μειώνει συνολικά την αποτελεσματική τους πλοήγηση.
Πόσο αυξάνεται ο κίνδυνος ατυχήματος όταν στέλνετε μηνύματα και περπατάτε;
Αυτό το επίπεδο απόσπασης της προσοχής μπορεί να αυξήσει τη σοβαρότητα της αλληλεπίδρασης με τα οχήματα και των παρολίγον ατυχημάτων κατά 45%. «Οι πιο συγκεντρωμένοι πεζοί έκαναν πιο ασφαλείς επιλογές κατά την αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον γύρω τους», δήλωσαν οι ερευνητές.
«Διατηρούσαν μεγαλύτερες αποστάσεις από τα οχήματα, έκαναν πίσω ή απέφευγαν πιο συχνά την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και προσάρμοζαν την ταχύτητά τους όταν χρειαζόταν».
Αλλάζει και η συμπεριφορά των οδηγών
Οι ερευνητές παρατήρησαν επίσης διαφορές στη συμπεριφορά των οδηγών, οι οποίοι συχνά επιβράδυναν όταν πλησίαζαν αφηρημένους πεζούς, υποδεικνύοντας ότι αναγνώριζαν τον αυξημένο κίνδυνο που ενέχουν οι απρόβλεπτες κινήσεις τους.
Οι ερευνητές έφτασαν σε αυτά τα συμπεράσματα, χρησιμοποιώντας ένα σύστημα υπολογιστικής όρασης και μοντέλα προσομοίωσης τεχνητής νοημοσύνης για να αναλύσουν δεδομένα βίντεο κυκλοφορίας από δύο πολυσύχναστες διασταυρώσεις στο κέντρο του Βανκούβερ.
Η ανάλυση επικεντρώθηκε σε αφηρημένους πεζούς, δηλαδή εκείνους που έστελναν μηνύματα ή κοιτούσαν το κινητό τους, μιλούσαν στο τηλέφωνο ή άκουγαν μουσική, σε συγκεντρωμένους πεζούς που η προσοχή τους δεν αποσπάστηκε και συγκρούσεις στην κυκλοφορία ή καταστάσεις στις οποίες όσοι βρίσκονται στο δρόμο, όπως οχήματα και πεζοί, βρίσκονται σε τροχιά σύγκρουσης και έτσι, κινδυνεύουν από ατύχημα.
Τα νέα ευρήματα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για την ενημέρωση των μοντέλων ασφάλειας των πεζών αλλά και σε νέες παρεμβάσεις για την μείωση των κυκλοφοριακών κινδύνων.
«Για παράδειγμα, μπορούμε να αντιμετωπίσουμε τους κινδύνους που ελλοχεύουν όταν περπατάμε αφηρημένα και να σχεδιάσουμε ασφαλέστερες υποδομές, προσαρμόζοντας τις σημάνσεις ή εισάγοντας ηχητικά μηνύματα για να ενημερώνουμε τους πεζούς πότε είναι ώρα να διασχίσουν» καταλήγουν οι ερευνητές.
Πηγή: Vita