Τα παιδιά επιλέγουν φαγητά με περισσότερες θερμίδες εάν δουν στα δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης ότι τα επιλέγουν διασημότητες.
Μια νέα μελέτη παρέχει πληροφορίες για την επιδημία της παχυσαρκίας κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο. Διαπίστωσε ότι τα παιδιά που παρακολουθούσαν τα αστέρια των κοινωνικών μέσων που κατανάλωναν τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες ήταν πιο πιθανό να επιλέξουν ανθυγιεινά σνακ.
Το Ηνωμένο Βασίλειο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, αντιμετωπίζει μια μαζική επιδημία παχυσαρκίας. Το 2017, ο Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης το ονόμασε ακόμη και το πιο παχύσαρκο έθνος σε όλη τη Δυτική Ευρώπη.
Πώς έγινε αυτό; Σύμφωνα με νέα έρευνα, τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορεί να ευθύνονται τουλάχιστον εν μέρει.
Η μελέτη, που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Λίβερπουλ, διαπίστωσε ότι τα παιδιά που βλέπουν ή παρακολουθούν τα αγαπημένα τους αστέρια κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης που καταναλώνουν υψηλής θερμιδικής αξίας και ζαχαρούχα μεταχειρίδια είναι πιο πιθανό να επιλέξουν τα ίδια τα ανθυγιεινά φάρμακα.
Για να καταλήξουμε στο συμπέρασμα, η ομάδα χώρισε 176 παιδιά σε τρεις ομάδες και έδειξε σε κάθε ομάδα μια διαφορετική εικόνα από τα κοινωνικά μέσα. Μια ομάδα έδειξε μια εικόνα των αγαπημένων τους προσωπικοτήτων που προωθούν τα ανθυγιεινά σνακ. μια άλλη ομάδα εμφάνισε υγιεινά τρόφιμα. και στην τρίτη ομάδα παρουσιάστηκαν μη εδώδιμα προϊόντα, σύμφωνα με το BBC. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν εικόνες από τους κοινωνικούς μεσολαβητές Zoella – που έχει 10,9 εκατομμύρια οπαδούς – και ο φίλος της Alfie Dyes, ο οποίος έχει 4,6 εκατομμύρια οπαδούς.
Αφού είδαν τις εικόνες, τα παιδιά προσέφεραν μια σειρά από υγιεινά και ανθυγιεινά σνακ, όπως τα σταφύλια, τα καρότα, τα κουμπιά σοκολάτας και τα ζελέ, σύμφωνα με την Independent.
Τι επιλέγουν να φάνε;
Τα παιδιά που είχαν δει τις ανθυγιεινές εικόνες κατανάλωναν κατά μέσο όρο 448 θερμίδες. Όσοι είδαν υγιεινά τρόφιμα ή εικόνες μη φαγητών κατανάλωναν μόλις 357 – μια διαφορά 26%.
Είναι ζωτικής σημασίας να προστατεύονται τα παιδιά από το μάρκετινγκ πρόχειρων φαγητών, όχι μόνο στην τηλεόραση αλλά και στο διαδίκτυο, όπου όλο και περισσότερο περνούν χρόνο. Οι εταιρείες είναι σε θέση να στοχεύσουν τις διαφημίσεις τους στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης, γεγονός που παρέχει την ευκαιρία στις ρυθμιστικές αρχές να θέσουν τους περιορισμούς που πρέπει.