Η LOOMIA θέλει να δώσει στα ρούχα σας ένα αόρατο makeover υψηλής τεχνολογίας! Η start up με βάση το Μπρούκλιν έχει αναπτύξει ένα υλικό το οποίο, όταν συνδέεται με αισθητήρες, μπορεί να εκπέμπει φως από το σακάκι σας ή να ζεσταίνει τις μπότες σας το χειμώνα. Το ηλεκτρονικό στρώμα είναι παρόμοιο με το νάιλον και μπορεί να ραμμένο στα ενδύματα ως άψογη ετικέτα φροντίδας. Μέχρι στιγμής, έχει χρησιμοποιηθεί σε πρωτότυπα για οικιακές μάρκες, όπως οι Calvin Klein και The North Face.
“Η ηλεκτρονική επίστρωση είναι ουσιαστικά ένα πτυσσόμενο, τρυπητό, ελαστικό κομμάτι κυκλώματος”, εξηγεί ο Madison Maxey, ο ιδρυτής και επικεφαλής της τεχνολογίας της εταιρίας smart-textile LOOMIA. Πριν από την έναρξη της LOOMIA, ο Maxey ήταν μια κυρία σφραγίδα σε ένα γαλλικό ράφι. Το 2013, σε ηλικία 25 ετών, κέρδισε υποτροφία Thiel για να συνεχίσει την καριέρα του στη μόδα και τα κλωστοϋφαντουργικά προϊόντα και ίδρυσε το δικό της στούντιο, The Crated. Ήταν ένα χρόνο αργότερα, όταν έγινε καλλιτέχνης in residence για την εταιρεία λογισμικού Autodesk, όπου άρχισε να πειραματίζεται με αγώγιμο μελάνι.
Το αγώγιμο μελάνι συνδέει τα κυκλώματα χωρίς την ανάγκη καλωδίωσης. Μέχρι την ανάπτυξη του Maxey, οι περισσότερες λύσεις μελάνης ήταν άκαμπτες, καθιστώντας δύσκολη την τοποθέτηση ενός κυκλώματος απευθείας σε ρούχα – αν και ήταν δυνατό, θα έκανε το ύφασμα βαρύ και παχουλό. Ο Maxey εφευρέθηκε ένας τύπος μετάλλου με την συνοχή του Spandex, που αποτέλεσε τη βάση για την ηλεκτρονική επίστρωσή του. Με την προσθήκη ενός θερμαντήρα αντιστάθμισης στο κύκλωμα, ήταν σε θέση να χτίσει ένα αυτοθερμαντικό ύφασμα, συνδεδεμένο με μια λεπτή, tag-like μπαταρία για να κρατήσει το φορτίο για δύο χρόνια. Ο Maxey ξανασχεδίασε το The Crated στη LOOMIA το 2016 και προσέλαβε τον μακροχρόνιο φίλο Janett Liriano ως διευθύνων σύμβουλος.
Το ζεύγος συνειδητοποίησε σύντομα ότι η ηλεκτρονική επίστρωση θα μπορούσε να κάνει περισσότερα από απλά να αντιδράσει στο περιβάλλον. θα μπορούσε επίσης να χρησιμοποιηθεί για τη συλλογή δεδομένων. “Πιθανώς δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να παρακολουθείτε την κίνηση σας παρά χρησιμοποιώντας τα ρούχα σας”, λέει ο Liriano. Αλλά η εταιρεία δεν ενδιαφέρθηκε να αναπτύξει ένα φορητό στυλ Fitbit, και τα ζητήματα ασφάλειας και ιδιωτικότητας γύρω από την αποθήκευση προσωπικών δεδομένων έκαναν τους Maxey και Liriano να νιώσουν αμήχανα.
“Θεωρήσαμε ότι είναι καλύτερο να μην συλλέγουμε καθόλου, από το να συλλέγουμε χωρίς ένα καλό σχέδιο για προσεκτική αποθήκευση”, λέει ο Maxey.
Παράλληλα, ξεκίνησαν έρευνα για αποκεντρωμένες υπηρεσίες αποθήκευσης cloud όπως Storj (όπου οι πληροφορίες διατηρούνται ιδιωτικές και κρυπτογραφημένες) και έθεσαν ως στόχο να βρουν έναν τρόπο για τους χρήστες να πωλούν τα δικά τους δεδομένα χωρίς να συμμετέχουν μεσαία κόμματα.
“Οι άνθρωποι γνωρίζουν ότι οι επιχειρήσεις κερδίζουν πολλά χρήματα από αυτά”, λέει ο Liriano. “Οι καταναλωτές θέλουν να αξιοποιήσουν τα δικά τους δεδομένα. Δεν θέλουν οι μεγάλες επιχειρήσεις να έχουν τον έλεγχο του. “
Η λύση τους είναι το LOOMIA TILE: μια συσκευή που μπορεί να ραμμένο στις ραφές της ένδυσης και να συνδεθεί με αισθητήρες για να συλλέξει πληροφορίες καθώς το αντικείμενο είναι φθαρμένο. “Με την ετικέτα και τους αισθητήρες της, γνωρίζουμε πότε το σακάκι κινείται, ότι είναι 20 ° C, ότι το φορέσατε επτά φορές αυτό το μήνα”, λέει ο Liriano. Αυτού του είδους τα δεδομένα θα μπορούσαν να είναι πολύτιμα για τις εταιρείες μόδας. Η κατανόηση του πόσο συχνά οι πελάτες φορούν και πλένουν τα προϊόντα, για παράδειγμα, θα μπορούσε να διευκολύνει την πρόβλεψη της μελλοντικής ζήτησης. “Οι μάρκες μόδας έχουν τώρα τη δυνατότητα να αποκτήσουν πραγματικά σχόλια από τους χρήστες – πράγματα που προσπαθούν να πάρουν από ομάδες εστίασης και έρευνες για δεκαετίες”, λέει ο Liriano.
Για να μοιραστούν τα δεδομένα τους, οι χρήστες σαρώνουν το TILE με το τηλέφωνό τους και υποβάλλουν τις πληροφορίες στο Storj. Τα σήματα θα μπορούν στη συνέχεια να πληρώνουν τους χρήστες για τα δεδομένα τους σε μάρκες κρυπτογράφησης LOOMIA, που δημιουργήθηκαν στο μπλοκ αλυσίδας Ethereum και οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν αυτά τα μάρκες για να αγοράσουν προϊόντα μέσω της εφαρμογής TILE.
Η LOOMIA είχε την πρώτη επιτυχημένη πώληση συμβόλων τον Μάιο του 2017. το TILE βρίσκεται σήμερα σε πρωτότυπο στάδιο, με αναμενόμενη παραγωγή το καλοκαίρι. Εν τω μεταξύ, η LOOMIA συνεχίζει να συνεργάζεται με μάρκες μόδας για να ενσωματώσει το έξυπνο υλικό της στα προϊόντα της.
Ο Liriano δηλώνει ότι υπάρχουν ορισμένες προκλήσεις στην κλιμάκωση – η διδασκαλία των ραπτομηχανών για τη σύνδεση των ηλεκτρικών κυκλωμάτων θα χρειαστεί λίγο χρόνο – αλλά αναμένει να δει το υλικό που χρησιμοποιείται στα καταναλωτικά προϊόντα τα επόμενα τρία χρόνια. «Η τεχνολογία πρέπει να είναι σαν τη φύση», λέει. “Πολύ λειτουργικό και συνεχώς στη δουλειά σας χωρίς να συνειδητοποιείτε.”