Αρχικά θα πρέπει να πούμε δύο λόγια για το Acropolis Rock το οποίο πρόσφατα απερρίφθη από το Υπουργείο Πολιτισμού. Πρόκειται για μια πολυβραβευμένη εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα και tablets. Η εφαρμογή έχει κερδίσει την 1η θέση στον παγκόσμιο διαγωνισμό καινοτομίας της Microsoft στη Νέα Υόρκη, 1η θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό επιχειρηματικότητας του TEDx και επίσης την 1η θέση στον πανελλήνιο διαγωνισμό Appwards Το Acropolis Rock έχει κληθεί στα συνέδρια Semantic Web στο Σαν Φρανσίσκο και Hello Culture στο Λονδίνο ενώ αποτελεί μια από τις δημοφιλέστερες πολιτιστικές εφαρμογές στο AppStore που έχει φανεί χρήσιμο σε χιλιάδες τουρίστες στον βράχο της Ακρόπολης. Μερικές λεπτομέρειες από το έγγραφο της χορηγία που εστάλη στο Υπουργείο (αλλά φαίνεται πως δεν το βρήκαν και πολύ σημαντικό): Tο Acropolis Rock αποτελεί έναν πολυβραβευμένο ηλεκτρονικό ξεναγό, ο οποίος είναι ικανός, αποδεδειγμένα, να προσφέρει όλα τα παραπάνω.
Προσφέρει μια πλήρως εξατομικευμένη εμπειρία στους επισκέπτες του αρχαιολογικού χώρου, προσαρμόζοντας το περιεχόμενό του στην ηλικία και τα ενδιαφέροντα του εκάστοτε επισκέπτη. Παρέχοντας υψηλής ποιότητας πολυμεσικό υλικό (βίντεο, φωτογραφίες, τρισδιάστατες αναπαραστάσεις), η ξενάγηση μετατρέπεται σε μια ζωντανή διαδρομή που συνδέει τον επισκέπτη του παρόντος με το ένδοξο παρελθόν του χώρου. Ακόμη, το Acropolis Rock παρέχει πληροφορίες σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο, τις ώρες λειτουργίας του και το κόστος των εισιτηρίων. Δεν σταματάει όμως μόνο εκεί. Η εφαρμογή προτείνει στον επισκέπτη χώρους εστίασης, ψυχαγωγίας και αναψυχής, τονώνοντας έτσι την τοπική αγορά, ενώ παράλληλα παρέχει οδηγίες πρόσβασης σε κάθε σημείο της πόλης με αυτοκίνητο ή μέσα μαζικής μεταφοράς. Κι όλα αυτά, χωρίς να απαιτείται σύνδεση στο Διαδίκτυο ή επιπλέον κόστος. Μέσω μίας και μόνο σύγχρονης εφαρμογής, ο επισκέπτης έχει ολόκληρη την πόλη της Αθήνας στο κινητό του τηλέφωνο. Πρόσφατα, το Acropolis Rock σκαρφάλωσε στις πρώτες 30 θέσεις των εφαρμογών με τις περισσότερες πωλήσεις σε ολόκληρο το AppStore της Apple. Αυτό έφερε και ως επιστέγασμα την επίσημη πρόσκλησή του στο παγκόσμιο συνέδριο Semantic Web του San Francisco. Πίσω από την εφαρμογή αυτή βρίσκονται δύο νέα παιδιά: Ο Γιώργος Καρακατσιώτης, Μηχανικός Λογισμικού με εξειδίκευση στην τεχνητή νοημοσύνη και την επεξεργασία φυσικής γλώσσας και ο Βαγγέλης Πτερνέας που είναι επίσης Μηχανικός Λογισμικού και έχει βραβευτεί δύο φορές από τη Microsoft φορές με τη διάκριση Most Valuable Professional.
Λίγες μέρες πριν το κείμενο του ενός εκ των δύο δημιουργών άρχισε να μοιράζεται στα social media και να γεννά σειρά ερωτηματικών. Ο Βαγγέλης Πτερνέας έγραψε: Η εταιρία μου αποφάσισε να δωρίσει την υπηρεσία στο κράτος. Τον Απρίλιο του 2015 στείλαμε επίσημη πρόταση στο Υπουργείο Πολιτισμού. Αναλάβαμε να διαθέσουμε την εφαρμογή μέσω των επίσημων φορέων του δημοσίου. Αναλάβαμε, επίσης, να καλύψουμε όλα τα κόστη συντήρησης και τα λειτουργικά έξοδα της εφαρμογής. Όλα. Τα πάντα. Για αντάλλαγμα, δεν ζητήσαμε απολύτως τίποτα. Ούτε διαφημίσεις, ούτε προμήθεια, ούτε καν να τοποθετήσουμε το λογότυπο της εταιρίας μας. Το έγγραφο της χορηγίας μας υπάρχει διαθέσιμο online. Θεωρήσαμε ότι μια τέτοια χορηγία θα τόνωνε την τουριστική αγορά και θα έφερνε αναγνώριση και έσοδα στο Δημόσιο. Θέλαμε να πούμε στον κόσμο, και ιδιαίτερα στους τουρίστες που επέλεξαν την χώρα μας, ότι υπάρχει και μια άλλη Ελλάδα. Μια Ελλάδα πέρα από τα capital controls και την πολιτική αστάθεια. Μια Ελλάδα που επιχειρεί, μια Ελλάδα που παράγει, και μια Ελλάδα που προσφέρει top-class υπηρεσίες για τα top-class πολιτιστικά μνημεία της. Γνωρίζαμε εξ αρχής ότι η διαδικασία για μια χορηγία πρέπει να περάσει από αρκετή γραφειοκρατία και αρκετούς φορείς. Καταθέσαμε επίσημο, πρωτοκολλημένο αίτημα και περιμέναμε μια σειρά υπευθύνων από Υπουργεία, Εφορείες Αρχαιοτήτων και ΤΑΠ να αποφασίσουν. Εν τέλει, το Σεπτέμβριο (ύστερα από 5 μήνες) λάβαμε απάντηση στην πρόταση χορηγίας μας. Αρνητική απάντηση! Το ελληνικό κράτος απέρριψε τον πιο επιτυχημένο ξεναγό με την αιτιολογία ότι, κάποια στιγμή στο μέλλον, σχεδιάζεται η δημιουργία εφαρμογών. Δηλαδή, το κράτος θα ξοδέψει χρήματα προκειμένου να φτιάξει κάτι παρόμοιο. Ενώ μπορούσε να το πάρει δωρεάν.
Μετά την απόρριψη, νιώσαμε μια μικρή έκπληξη, αλλά γνωρίζουμε ότι κάθε κίνηση μπορεί να μην έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα και δεν κατηγορούμε κανέναν για αυτό. Πιστεύουμε ότι είναι κρίμα που χάθηκε η θερινή περίοδος και που το σημαντικότερο μνημείο της Ευρώπης δεν έχει ακόμα δικό του επίσημο ξεναγό.” αναφέρει ο Βαγγέλης Πτερνέας.