Skip to main content

Με ένα πρωτοσέλιδο που …τσακίζει κόκαλα κυκλοφορεί στα περίπτερα της Καταλονίας το γνωστό περιοδικό Directa. Eνα πρωτοσέλιδο που έρχεται να καυτηριάσει το γεγονός ότι η Μπαρτσελόνα έφτιαξε την δεύτερη εμφάνισή της στα χρώματα της σημαίας της Καταλονίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και από την άλλη επιτρέπει -λόγω χορηγού- την “προσγείωση” ενός Εμιράτου στην καταλανική οικονομία, αγνοώντας τις συνεχείς καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον Περσικό Κόλπο.

Ο τίτλος “QATARLUNYA” που συνδυάζει το “QATAR AIRWAYS” με το “CATALUNYA” πάνω στην εμφάνιση της Μπάρτσα με τη “Senyera” αναμένεται να προκαλέσει μεγάλη αίσθηση. μιας και δεν είναι λίγοι οι ρομαντικοί οπαδοί των μπλαουγκράνα που έχουν εκφράσει την διαφωνία τους στη συγκεκριμένη διαφήμιση της φανέλας. Θυμίζουμε ότι η Μπαρτσελόνα διατήρησε για δεκαετίες “καθαρή” από χορηγούς την φανέλα της μένοντας η μοναδική μεγάλη ευρωπαϊκή ομάδα χωρίς βασικό χορηγό. Κι όταν, μάλιστα, έδωσε τον χώρο στο μπροστινό μέρος της εμφάνισης στην “UNICEF”, πληρώνοντας η ίδια 1,5 εκατομμύριο το χρόνο για μια πενταετία, έκανε τον κόσμο της πραγματικά υπερήφανο.

Ο καιρός όμως πέρασε, η “UNICEF” έγινε “Qatar Foundation” και πλέον “QATAR AIRWAYS” με… εντυπωσιακά σποτάκια. Ο ανταγωνισμός, βλέπετε, είναι σκληρός, ο Μέσσι και οι υπόλοιποι αστέρες πρέπει να πάρουν το… χρυσάφι τους και τα 100 εκατ. ευρώ που θα μπουν στα ταμεία της Μπαρτσελόνα σε βάθος τριετίας, δεν ήταν εύκολο να παραβλεφθούν. Κάποιοι λένε ότι μιας και τα οικονομικά δεδομένα “ανάγκασαν” την ομάδα να βάλει διαφήμιση στη φανέλα της, ας ήταν τουλάχιστον μια τοπική φίρμα.

Σε τέτοιες περιπτώσεις ο ρομαντισμός πάει περίπατο, αλλά το εν λόγω περιοδικό το προχωράει ακόμη περισσότερο το θέμα, τονίζοντας ουσιαστικά ότι η ομάδα-σύμβολο ενός ολόκληρου λαού που επιδιώκει να είναι ανεξάρτητος, θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερες ευαισθησίες. Κι όχι να συνεργάζεται με την αεροπορική εταιρία ενός κράτους που καταπατά τα ανθρώπινα δικαιώματα, τελώντας υπό καθεστώς σκληρής μοναρχίας…

gazzetta.gr