Συχνά λέμε πως το μέσο δεν έχει … χαρακτήρα. Έχει τρόπο χρήσης. Η απόλυτη εφαρμογή της ρήσης βρίσκεται στο διαδίκτυο και τα social media. Δεν υπάρχει καλό ή κακό σερφάρισμα αλλά η ουσία βρίσκεται στον τρόπο που λειτουργούν οι ίδιοι οι χρήστες και στα κριτήρια που βάζουν. Ένας Μη Κερδοσκοπικός Οργανισμός πρόσφατα, ο Rawhide, βάλθηκε να εξετάσει τις εμμονές που έχουν οι χρήστες των social media με τις selfies και τη ροπή προς τη ναρκισσιστική συμπεριφορά. Τα συμπεράσματα της έρευνας δημοσιεύτηκαν στο Adweek:
> Το 2015, περισσότεροι άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους βγάζοντας selfies παρά από επιθέσεις καρχαριών.
Το κείμενο των 199 λέξεων που λάτρεψε όλος ο πλανήτης!
> Το 55% των millennials έχει βγάλει selfies και τις έχεις μοιραστεί στα social media.
> Το 74% όλων των εικόνων που έχουν μοιραστεί στο Snapchat είναι selfies.
> Κάθε 10 δευτερόλεπτα ανεβαίνουν στο Instagram 1.000 selfies.
> Καθημερινά υπάρχουν 93 εκατομμύρια selfies, οι οποίες θα μπορούσαν να δημιουργήσουν 2.583.333 ρολά από φιλμ.
> 19 στους 20 εφήβους έχουν βγάλει selfies.
Σε ένα από τα infographic του Rawhide, προκύπτει ότι το 36% των selfies έχουν δεχτεί επεξεργασία, ώστε να βελτιωθούν χαρακτηριστικά του προσώπου. Μεταξύ των χαρακτηριστικών ενός νάρκισσου των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι η υπέρ-δραστηριότητα με προσωπικές φωτογραφίες, ο συνεχής έλεγχος μήπως χάσει κάποια πληροφορία αλλά και το διαρκές update με στόχο να προωθήσει τον εαυτό του.