Τα παιδιά με φίλους που έχουν αυτοέλεγχο είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν ισχυρότερη θέληση!

Η δύναμη της θέλησης είναι μια φευγαλέα αντίληψη που πολλοί από εμάς αγωνιζόμαστε ακόμα να βρούμε και να διατηρήσουμε στη ζωή μας, προσπερνώντας ένα βουνό από snack, ενώ άλλοι συνάδερφοι καταφέρνουν να κάθονται δίπλα χωρίς ίχνος λαιμαργίας αποτυπωμένο στο πρόσωπο τους.

 

Ωστόσο, όπως όλοι μπορούμε να μαντέψουμε, δεν είναι πάντα τόσο απλό.

 

Το αν οι ενήλικες και τα παιδιά μπορούν να μάθουν αυτοέλεγχο υπήρξε θέμα συζήτησης για αρκετό χρονικό διάστημα με τη δοκιμασία του Marshmallow "Marshmallow Test” του Walter Mischel που έγινε συνώνυμη με την έννοια του πειρασμού.

 

Αλλά τώρα, μια νέα έρευνα υποδηλώνει ότι η δύναμη της θέλησης μπορεί να μάθει και είναι στην πραγματικότητα ένα χαρακτηριστικό που επηρεάζεται από τις κοινωνικές δυνάμεις.

 

Στην αρχική μελέτη του Mischel στη δεκαετία του 1960, τα παιδιά ηλικίας μεταξύ τριών και πέντε ετών έλαβαν ένα μαρσμέλοου που θα μπορούσαν να φάνε αμέσως. Αλλά τους είπαν ότι εάν αντισταθούν για 10 λεπτά, θα ανταμειφθούν με δύο μάρσμέλοους.

 

Τα περισσότερα παιδιά επέλεξαν να περιμένουν δύο marshmallows αλλά αυτό ίσχυε κυρίως για τα παιδιά που μπορούσαν να αποσπάσουν την προσοχή τους ή είχαν γενικότερα περισσότερο αυτοέλεγχο.

 

Μια μελέτη παρακολούθησης το 1990 αργότερα αποκάλυψε ότι τα παιδιά που είχαν τη θέληση να περιμένουν για το πρόσθετο marshmallow, παρουσίασαν προηγμένα χαρακτηριστικά νοημοσύνης στην εφηβεία τους σε σύγκριση με εκείνους που ενέδωσαν στον πειρασμό.

 

Παράλληλα, μια νέα έρευνα που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο, υποστήριξε ότι ο αυτοέλεγχος έχει λιγότερη σχέση με το να είναι ένα έμφυτο χαρακτηριστικό και περισσότερο με την παρέα στην οποία βρισκόμαστε και μας επηρεάζει, τους φίλους μας.

 

Για τη μελέτη, οι ερευνητές Yuko Munakata και Sabine Doebel τοποθέτησαν τυχαία παιδιά προσχολικής ηλικίας σε μια ομάδα η οποία είτε περίμενε είτε δεν περίμενε να δοθούν δύο marshmallows.

 

Σε μια προσπάθεια να ενισχυθεί η ταυτότητα των παιδιών με την ομάδα τους, τους είπαν επίσης ότι υπήρχε μια άλλη ομάδα, που έκανε το αντίθετο από το δικό τους.

 

Διαπίστωσαν ότι τα παιδιά περίμεναν περισσότερο για δύο marshmallows αν τους είχαν πει ότι τα μέλη της ομάδας τους περίμεναν και ότι τα αντίθετα μέλη της ομάδας δεν το έκαναν.

 

Τα παιδιά που είχαν ενημερωθεί για τα μέλη της ομάδας τους περίμεναν επίσης να διαρκούν περισσότερο από αυτά που δεν είχαν πει τίποτα για τη συμπεριφορά της ομάδας τους.

 

istock-103332974.jpg

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η συμπεριφορά της ομάδας επηρέασε άμεσα την αξία που το παιδί έβαλε στον αυτοέλεγχο και ως εκ τούτου αποδεικνύει ότι οι κοινωνικές δυνάμεις μπορούν να επηρεάσουν τη βούληση. παιδιά.

 

Ως αποτέλεσμα, συμπέραναν ότι οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να “χτίσουν” αυτήν την ικανότητα, εκθέτοντας τα σε πρότυπα που προβάλλουν και εκτιμούν τον αυτοέλεγχο, ενώ οι ενήλικες θα μπορούσαν να αυξήσουν τη δύναμη της θέλησης τους περνώντας χρόνο με φίλους, πράγμα που ήδη συμβαίνει.