Γιατί πεινάμε τόσο πολύ μετά από ένα Hangover;

Ο πονοκέφαλος και η ναυτία είναι μερικές από τις πιο συνηθισμένες αντιδράσεις του οργανισμού μετά από μια ξέφρενη νύχτα με αλκοόλ. Υπάρχουν όμως και μερικές φορές όπου μπορείς να ξυπνήσεις την επόμενη μέρα πολύ μα πολύ.. πεινασμένος!

 

3 Πράγματα που προσπαθεί να πει η πείνα σου!

Και όμως, δεν είναι η φαντασία σου! Η πρωινή πείνα μετά από κατανάλωση αλκοόλ είναι κάτι το συνηθισμένο και υπάρχει μια πολύ απλή επιστημονική εξήγηση πίσω από το συγκεκριμένο φαινόμενο. Ο μεταβολισμός του αλκοόλ μπορεί να διαταράξει την ισορροπία του ζαχάρου στο αίμα, μειώνοντας την γλυκόζη του οργανισμού ή τους υδατάνθρακες.

Η γλυκόζη είναι η πηγή ενέργειας του οργανισμού σου, για το λόγο αυτό όταν την χρησιμοποιείς για να μεταβολίσεις όλο το αλκοόλ που έχεις καταναλώσει, χρειάζεσαι και επιπλέον, με αποτέλεσμα να αισθάνεσαι πείνα. Από τη στιγμή που η γλυκόζη προέρχεται από τους υδατάνθρακες, μπορεί να αισθάνεσαι λιγούρες για συγκεκριμένες τροφές, όπως το ψωμί και η ζάχαρη. Επίσης μπορεί να νοιώθεις την ανάγκη να καταναλώσεις πιο αλμυρά φαγητά, εξαιτίας της αφυδάτωσης που προκαλεί το αλκοόλ στον οργανισμό σου.

Η αφυδάτωση προκαλεί λιγούρες για αλμυρές τροφές. Γι΄αυτό και δεν μοιάζει τόσο περίεργο το γεγονός να θέλεις να καταναλώσεις μπέικον ή τηγανίτες μετά από μια ξέφρενη νύχτα. Ωστόσο δεν χρειάζεται να έχεις καταναλώσει μεγάλες ποσότητες αλκοόλ για να ξυπνήσεις πεινασμένος. Μια πρόσφατη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Alcohol & Alcoholism, ανακάλυψε πως 3 ποτήρια αλκοόλ είναι αρκετά για να περιορίσουν την ορμόνη λεπτίνη κατά 30%, η οποία ευθύνεται για το πόσο χορτάτος αισθάνεται ο οργανισμός.

Στη πραγματική ζωή όμως ο κάθε άνθρωπος αντιμετωπίζει το αλκοόλ λίγο διαφορετικά. Αν δεν είσαι συνηθισμένος μπορεί ακόμη και ένα ποτήρι βότκα να κάνει το στομάχι σου να γουργουρίζει το επόμενο πρωί. Και αντίθετα αν είσαι αρκετά ανεκτικός στο αλκοόλ μπορεί να χρειάζεσαι παραπάνω από 3 ποτά για να παρατηρήσεις διαφορά στην πείνα σου την επόμενη μέρα. Όπως και να χει όμως, το να βομβαρδίσεις τον οργανισμό σου με περιττές θερμίδες δεν είναι και η καλύτερη ιδέα. Οπότε για να μπορέσεις να διατηρήσεις τον έλεγχο της πείνας σου, το να ελαττώσεις το ποτό είναι μια πολύ καλή αρχή, αφού όσο λιγότερο αλκοόλ καταναλώνεις, τόσο λιγότερο διαταράσσεις τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα σου. Επίσης το να πίνεις νερό και μη αλκοολούχα ποτά ανάμεσα από το αλκοόλ αλλά και την επόμενη μέρα που θα ξυπνήσεις, μπορούν να σε βοηθήσουν σημαντικά.

Με τον τρόπο αυτό, θα περιορίσεις την αφυδάτωση του οργανισμού σου και ταυτόχρονα τις λιγούρες σου για αλμυρές τροφές. Επίσης προσπάθησε να καταναλώνεις τροφές με πρωτεΐνη και καλά λιπαρά, για να ισορροπήσεις τα επίπεδα του ζαχάρου στο αίμα σου και να ικανοποιήσεις την πείνα σου με τον πιο υγιεινό και θρεπτικό τρόπο.

 

Για όλα φταίει η επιστήμη τελικά! Η απώλεια κιλών μπορεί να αυξήσει την όρεξη σου!