"Που πήγαν οι μύες μου;" Ένας αθλητής μας διηγείται την ιστορία του

Αυτά είναι κάποια τμήματα από τους μύες μου που «λείπουν», όχι ακριβώς βέβαια γιατί είναι στη θέση τους technically αλλά δεν μπορώ να τα δω ή να τα αισθανθώ πια.

Ο λόγος; Οποιοσδήποτε άνδρας είχε συνηθίσει να περνάει μέρες και ώρες στο γυμναστήριο ή έχει πάρει το χρόνο του αναρρώνοντας από ένα ατύχημα, μετά από χρόνια εκγύμνασης μπορεί επίσης να καταλάβει.

Νιώθεις τα πόδια σου πιο αδύναμα, οι μύες πάνω από τους ώμους σου έχουν κάπως εξαφανιστεί και οι κοιλιακοί σου έχουν χαλαρώσει κάτω από ένα συνεχώς επεκτεινόμενο πρίσμα πάχους.

Για να μιλήσουμε επιστημονικά, η φάση είναι χάλια.

 

Οι ασκήσεις που θεωρούν σέξι οι γυναίκες και θέλουν να σε βλέπουν να τις κάνεις!

 

Λίγους μήνες πριν, όπου προσπαθούσα να αναρρώσω από ένα τραύμα χαμηλά στην πλάτη, πήρα την απόφαση να απαλλάξω τον εαυτό μου από βάρη και τρέξιμο, μετά από ένα μεγάλο διάστημα άρνησης, χρησιμοποιώντας ιβουπροφαίνη (στερεοειδές αντιφλεγμονώδες φάρμακο) για τον πόνο.

Τότε ξεκίνησαν σταδιακά και οι αλλαγές στο σώμα μου. Στην αρχή είναι κάπως ενδιαφέρον, αστείο, βλέπεις στον καθρέφτη μια άλλη εκδοχή του εαυτού σου, πιο soft φυσικά, ή νιώθεις σαν πειραματόζωο, όπως όταν αφήνεις εκτός ψυγείου ένα σάπιο φρούτο και περιμένεις να δεις σε τι θα «μεταλλαχθεί». Αλλά τελικά δεν ήταν και τόσο αστείο after all.

Δε μιλάμε μόνο για την ψυχολογική αλλαγή που βιώνεις ως αθλητής, από το σημείο που θεωρείται άκρως ανταγωνιστικό να βλέπεις τον εαυτό σου να γίνεται ένας καθημερινός τύπος. Σιγά σιγά αυτό σου ρίχνει το ηθικό και αρχίζει να επηρεάζει και την ψυχική/νοητική σου υγεία. Αρχίζεις να σκέφτεσαι ότι ok αυτό ήταν για μένα, τώρα ξεκίνησε ο κατήφορος.

Όλα αυτά φυσικά είναι υπερβολές του νου κα παρανοήσεις που κάνουμε, όταν παρασκεφτόμαστε κάποια πράγματα.

 

Οι μύες μου μικραίνουν ή έχουν εξαφανιστεί;

Όταν παρατηρείτε τους μύες σας να «μικραίνουν», αυτό δε σημαίνει ότι τους χάνετε, αλλά ότι τα μυϊκά νεύρα ατονούν, δεν είναι τόσο υπερτροφικά. Εάν είσαι επαγγελματίας αθλητής ή αθλητής γιατί απλά σου αρέσει πολύ και γυμνάζεσαι για τον εαυτό σου, μην ανησυχείς, δεν πρόκειται-λογικά-να δεις τους μύες σου να μετατρέπονται σε λίπος.

 

Γιατί τα μυϊκά νεύρα «σμικραίνουν»;

Αν για παράδειγμα ακινητοποιήσεις το πόδι σου μετά από ατύχημα, οι μύες σου μοιραία θα αρχίσουν να αποδυναμώνονται, να φθίνουν, καθώς το σώμα έχει γίνει οκνηρό, παρ΄ ότι παραμένει αποτελεσματικό.

 

Πού πήγαν οι κοιλιακοί μου;

Είναι ακόμα εκεί φίλε δεν το έσκασαν από το σώμα σου. Απλά είναι λιγότερο αισθητοί. Όταν δεν τους χρησιμοποιείς αυτό συμβαίνει. Διατήρησε τη δίαιτα σου και θα τους ανακτήσεις ξανά, θα εμφανιστούν έξω από υποδόριο λίπος.

 

Πόσο καιρό παίρνει για να ενδυναμώσει κάποιος τους μύες του και να ξαναγίνουν μεγάλοι;

Το πιστεύεις ή όχι, πιθανόν να είναι εύκολο να ανακτηθεί η φόρμα των μυών σου, μετά την ανάρρωση. Αν πριν το ατύχημα, ήσουν σε καλή φόρμα, όταν θα επιστρέψεις στη ρουτίνα της άσκησης, το σώα σου κατ’ ευθείαν θα ανταποκριθεί και η μυϊκή σου μάζα θα επιστρέψει πιο γρήγορα απ’ότι σε κάποιον που δεν έχει γυμναστεί ποτέ ή το ίδιο με ‘σένα.

 

Μπορώ να «δουλέψω» άλλους μύες κατά τη διάρκεια της θεραπείας μου;

Ιδανικά εάν ακόμα και όταν είσαι (για τα δεδομένα σου) αδρανής σωματικά, μπορείς να γυμνάζεις απαλά και με προσοχή τα τμήματα που θες εσύ να μην «ατροφήσουν». Όπως ένας δρομέας θα πάρει ένα στατικό ποδήλατο για παράδειγμα, ώστε να μη μείνει ανενεργός, εσύ φρόντισε τον εαυτό σου, αλλά μην τον εξουθενώσεις.

 

Σε ποια ηλικία παίρνουν όλα τη κάτω βόλτα;

Δεν υπάρχει ηλικία όπου ο διακόπτης γυρνάει κι αρχίζει η σωματική παρακμή και γενικά η αλλοίωση του σώματος. Είναι και θέμα τρόπου ζωής αλλά και γονίδιών. Από την ηλικία των 60 και μέχρι τα 80 σίγουρα θα δεις αισθητές αλλαγές, όπως οστεοπενία, σαρκοπενία, είναι πολύ πιθανές, όπως και η απώλεια μυϊκής μάζας.

Όσο περισσότερο γυμνάζεις τους γλουτούς σου, τους μύες στην πλάτη σου, τους τένοντες, τη σπονδυλική σου στήλη. Το «κάθισμα», οι στάσεις με λυγισμένα γόνατα και τα χαλαρά βάρη μία με το ένα και μία με το άλλο χέρι και φυσικά το μονόζυγο είναι ό,τι πρέπει!

 

All in all, ηρέμησε, αντιμετώπισε το κι όλα θα πάνε καλά. Εάν λειτουργείς με μέτρο, δε θα έχεις πρόβλημα, θα μπορείς να αντιμετωπίζεις ή ν’ αποφεύγεις τα ατυχήματα και θα είσαι και μάχιμος σωματικά.

 

Οδηγός πρωινής περιποίησης για να κερδίσεις λίγο παραπάνω ύπνο το πρωί!

*/