Skip to main content

Είναι απίστευτα όμορφη. Όταν περπατάει σε ένα δωμάτιο, οι άνδρες αρχίζουν να τρακάρουνε στα έπιπλα. Από κοντά ωστόσο γίνεται δύσκολο να την κοιτάξει κανείς. Όταν συναντάμε ξένους, αρχίζουμε να εξερευνούμε τα πρόσωπά τους για τις δυνάμεις και τις ευαισθησίες τους, για τα φώτα και τα σημάδια που θα μας πουν για το ποιοι είναι,  και για τη ζωή που έχουν ζήσει. H Κρουζ δεν έχει φυσικά ελαττώματα. Το πρόσωπό της δεν περιέχει μυστικά, τουλάχιστον όχι για την ίδια.

 

Τρώει μεσημεριανό γεύμα στο αγαπημένο εστιατόριο της στα βόρεια προάστια της Μαδρίτης. Είναι από δω και έρχεται σε αυτό το εστιατόριο όλη την ώρα. Kαι σήμερα θα δειπνήσει μαζί με τον Pedro Almodóvar, τον σπουδαίο φίλο και μέντορά της, τον σκηνοθέτη πέντε ταινιών της και «τη μεγαλύτερη πηγή έμπνευσης της», λέει. Δεν θα μιλήσει για τη νέα ταινία που σχεδιάζει με τον Almodóvar, ωστόσο, ακόμη και αν σχεδιάζουν όντως μία, ή για οτιδήποτε άλλο θα μπορούσαν να συζητήσουν αυτό το βράδυ. Ίσως, όπως κάνουν τόσο συχνά, θα μιλήσουν για τεχνική, για έκφραση και νόημα. Ίσως θα μιλήσουν για την τέχνη που θα μπορούσαν να κάνουν μαζί στη συνέχεια, και τι θα μπορούσαν να δώσουν και να πάρουν ο καθένας απ’ τον άλλον, για να το κάνουν.

Όταν ήταν πολύ νέα, έλεγε ψέματα για την ηλικία της και πήγαινε να δει τις ταινίες του Almodóvar μόνη της, για να τις εξετάσει και να τις αναλύσει καλύτερα. Θυμόταν που ξαφνιάστηκε απ΄την ταινία «Τie me up! Tie me down!» και αποφάσισε να γίνει ηθοποιός, έτσι ώστε να μπορεί να τον συναντήσει και να τον ευχαριστήσει, για το πώς την είχε κάνει να αισθανθεί. Έχει συνεχίσει να είναι μαθητευόμενη του από τότε. Eίναι αχόρταγη στο να μαθαίνει. Μιλάει τέσσερις γλώσσες και ονειρεύεται για πολλά άλλα. (Μερικές φορές ο σύζυγός της, ο Javier Bardem, μιλάει σε αυτήν στη γλώσσα που μίλησε στο “No Country for Old Men”, και εκείνη χρειάζεται να τρέξει έξω απ’ το σπίτι.)

Κατά τη διάρκεια ενός μεγάλου γεύματος, η Penelope μοιάζει με χιλιάδες διαφορετικές γυναίκες. Πιάνει τα μαλλιά της κότσο, κουνιέται στην καρέκλα της, συνοφρυώνεται κάνοντας ρυτίδες στο μέτωπό της ή ανοίγει διάπλατα τα μάτια της.Αυτά τα χαρακτηριστικά από μόνα τους αρκούν για να την μεταμορφώσουν., Είναι μια ηθοποιός που παίζει κάθε πιθανό ρόλο, και συγχέεται μαζί του αρκετά καλά. Έχω κάνει πολλά κόλπα στον εαυτό μου “, λέει.” Το έκανα πιο δύσκολο για μένα μερικές φορές, ειδικά στην εφηβεία μου και τα είκοσι. Με έλκυε το δράμα. Οι περισσότεροι από εμάς το έχουν αυτό, ειδικά αν είσαι καλλιτέχνης – αισθάνεσαι ότι θέλεις να μπεις στον πειρασμό να εξερευνήσεις το σκοτάδι. Δεν θα μπορούσε να μου ήταν λιγότερο ενδιαφέρον τώρα. Για μένα είναι, το πιο ελκυστικό, γοητευτικό, cool, διασκεδαστικό, ενδιαφέρον πράγμα – πώς θα μπορούσα να το αποκαλέσω; Ενα σχέδιο.”

Ίσως γι ‘αυτό να αρέσει τόσο πολύ στον Almodovar – γιατί τα μυστικά της πηγαίνουν πολύ πιο βαθιά από το τέλειο πρόσωπο της. Μετά από περισσότερο από δύο δεκαετίες δημόσιας ζωής, η Cruz κατάφερε να παραμείνει ένα μυστήριο. Είναι σαν να θέλει να αποφασίσουμε εμείς ποια πραγματικά είναι. Ίσως να μην είναι σίγουρη για τον εαυτό της . Αναφέρει ότι συχνά μπερδεύει τις αναμνήσεις και τις εμπειρίες των χαρακτήρων της με την πραγματική της ζωή, μια διαρκή θόλωση, σαν να πρόκειται για ακόμη μια από τις περιπλανήσεις της.

 Δεν αισθάνεται ότι είναι η πιο σέξι ζωντανή γυναίκα, αισθάνεται σαν μια μητέρα που δεν κοιμάται αρκετά. Ο Bardem είναι για γύρισμα στη Νότια Αφρική και αυτή ανυπομονεί να επιστρέψει στα παιδιά της – αλλά με δεδομένο το ρόλο της, θα το παίξει. “Ας υποθέσουμε μια αρετή, ότι δεν την έχετε,” λέει η Κρουζ, αναφέροντας τον Hamlet. Είναι μια από τις αγαπημένες της γραμμές.

Δες το βίντεο!